@DildoShwaggins: mi to szczena opadła jak zobaczyłem doku gdzie pokazywali najnowsze akwedukty w chinach każdy po 1000km długości, niekiedy idące nad ziemią.
@Pro-Xts: Czekaj, ale po co otwarty akwedukt w dzisiejszych czasach? Ani praktyczne, ani higieniczne, ani wydajne.
To, co na fotce zapodałeś, to kojarzę przekraczanie pewnej przełęczy linią kolejową wysokich prędkości, gdzie różnica poziomów wynosiła po 100m, więc by nie zrobić stromizmy (pociągi nie lubią), to wybudowano łagodny, ale potwornie długi wiadukt. Poniżej masz kolejną część tego projektu. https://en.wikipedia.org/wiki/Danyang%E2%80%93Kunshan_Grand_Bridge
BTW - na logikę: po co w akwedukcie akurat dwie nitki? W jedną
wydano aż $14 mln za kilometr autostrady? To niewiele więcej niż w Polsce - u nas jakieś 47 mln zł. Teren był tam trudniejszy, ale nie musieli budować mostów, przepustów czy węzłów
Dlaczego Chińczycy wybudowali 446 kilometrów drogi na środku pustyni?
@salcefrytki: Odpowiedź która pojawia się w materiale: By rozwiązać problem transportu ropy naftowej... - To oni rurociągów nie znajo? Wiadomo, że znajo, więc powód musiał być inny.
Oj to bardzo proste: co jest głównym problemem na autostradzie, podstawową przyczyną jej zużywania się i niemal wszystkich problemów z jej utrzymaniem? Samochody! Ruch tychże. Im mniejszy, tym mniejsze zużycie, mniej problemów. Zbudowanie autostrady znikąd donikąd, na bezludziu powoduje, że ruchu nie będzie i koszt utrzymania spadnie do zera. PKP, PLK i GDDKiA powinny się uczyć!
Jak sobie czlowiek przypomni fajne wszystkie gry strategczne: cywilizacje, kolonizacje, faraona, settlersow, a moze nawet zusa to... ma przed oczami dzisiej sze chiny od razu.
@Night_Nine Jak obcym kontynencie, to wciąż Azja. Te tereny od zawsze graniczyły z Chinami, są w ich ciągłym posiadaniu od prawie 150 lat, a wcześniej dwukrotnie je podbijali.
@Night_Nine To trochę zmienia postać rzeczy, sam rozumiesz jak to brzmiało w kontekście tego znaleziska. Co do Afryki, to pierwsze o czym pomyślałem, to ta chińska linia kolejowa, która ma pomóc w transporcie towarów i zindustrializować północy wschód Etiopii. Chyba nawet kiedyś był o niej artykuł na Wykopie
Komentarze (78)
najlepsze
@DildoShwaggins: mi to szczena opadła jak zobaczyłem doku gdzie pokazywali najnowsze akwedukty w chinach każdy po 1000km długości, niekiedy idące nad ziemią.
Czekaj, ale po co otwarty akwedukt w dzisiejszych czasach? Ani praktyczne, ani higieniczne, ani wydajne.
To, co na fotce zapodałeś, to kojarzę przekraczanie pewnej przełęczy linią kolejową wysokich prędkości, gdzie różnica poziomów wynosiła po 100m, więc by nie zrobić stromizmy (pociągi nie lubią), to wybudowano łagodny, ale potwornie długi wiadukt. Poniżej masz kolejną część tego projektu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Danyang%E2%80%93Kunshan_Grand_Bridge
BTW - na logikę: po co w akwedukcie akurat dwie nitki? W jedną
@salcefrytki: Odpowiedź która pojawia się w materiale: By rozwiązać problem transportu ropy naftowej...
- To oni rurociągów nie znajo? Wiadomo, że znajo, więc powód musiał być inny.
@IdzPrzodem: piasek pustynny nie nadaje się do budowy autostrad lub budynków.
żeby paczki z ali szybciej dochodziły ( ͡° ͜ʖ ͡°)
PKP, PLK i GDDKiA powinny się uczyć!
To nie jest autostrada bo nie ma odrębnych jezdni przeznaczonych dla obu kierunków ruchu
Co do Afryki, to pierwsze o czym pomyślałem, to ta chińska linia kolejowa, która ma pomóc w transporcie towarów i zindustrializować północy wschód Etiopii. Chyba nawet kiedyś był o niej artykuł na Wykopie
bo pod piachem jest ropa