@OmeGa1: nikt nie mowi w branzy i na uczelni na silnik odrzutowy turbina xD turbina to tylko czesc turbinowego silnika odrzutowego (tso), i kazdy kto ogsrnia temat wie jak duzy blad to jest. To tsk jak na kawalek chleba mowilbys kanapka, no bo halo kanapka ma w skladzie chleb xD
@OmeGa1: turbina gazowa zgodze sie. Ja za to po 5 latach studiow i paru miesiacach pracy w hangarze lotniskowym z okresleniem turbina sie nie spotkalem. Jak juz to poprostu silnik ;)
@Poczuj_Rurznice: @opostrans: Samą idee działania łatwo wytłumaczyć, sama realizacja i stosowane tam rozwiązania są znacznie bardziej skomplikowane. Silnik ten działa trochę inaczej niż silnik w samochodzie, działa w oparciu o cykl Braytona-Joule'a. Za pomocą kompresora powietrze jest sprężane, w tym przypadku jest to kompresor osiowy. Praca natomiast jest wykonywana przez turbinę, która jest napędzana przez sprężony gaz. W tym momencie to chyba jest proste. Sprężasz gaz, sprężony gaz
@WielkiElektronig: nie wiem czemu Cie minusuja. Napisalem tak, zeby uwidocznic fakt, ze to wymysalania i konstruowania takich rzeczy jest potrzebna edukacja techniczna. To pewnie nie bylo tak, ze jeden czlowiek usiadl i to wykmnil wszystko. Do tego tez byla potrzebna wiedza i doswiadczenie z wielu innych dziedzin techincznych.
Jako ciekawostkę dodam, że wirnik główny mocowany jest na tzw. "Jezusową śrubę", czyli w praktyce nakrętkę, której pęknięcie powodu nieuniknioną katastrofę i wówczas pozostaje tylko modlitwa do Jezusa. Info od byłego pilota wojskowego.
@januszchicago: W przypadku awarii silnika, śmigłowiec może stosunkowo bezpiecznie szybować i wylądować wykorzystując awaryjną procedurę autorotacji wirnika głównego. Dla swobodniejszego wyboru miejsca przyziemienia konieczny jest jednak zapas wysokości i/lub szybkości, dlatego operacje w zawisie na niskiej wysokości są uważane za niebezpieczne
W tych silnikach filtr oleju jest na trzech śrubach tytanowych wkręcanych na stalowe nakrętki . Śruby lubią się łamać i cały olej fruuuu a czujnik temperatury oleju pokazuje temperaturę powietrza ciepłego i jak pilot nie załapie że trzeba siadać to po chwili nie ma co z maszyny zbierać bo wirnik traci pęd i odwraca maszynę do góry podwoziem. Te same mocowanie jest w mercedesach i dla tego się palą na autostradach.
@FulTun: A DPF w tych silnikach to się zapycha juz po 15 tys km. Potem co 100km wchodzi w tryb wypalania filtra. Silnik traci moc i można latać tylko do polowy
zdradzę ci że da się w mairę miekko wylądować śmigłowcem w którym padł silnik.
mało tego istnieją "smigłowce" gdzie które nie mają napędzanego śmigła. to w zasadzie samoloty w których nie ma skrzydeł tylko pasywne śmigło. nazywane są żyratorami
Komentarze (40)
najlepsze
@apophis2020 Więc jest
Turbina to jest jego elementem.
Tutaj symulacja lądowania po tym jak silnik przestaje działać
mało tego istnieją "smigłowce" gdzie które nie mają napędzanego śmigła. to w zasadzie samoloty w których nie ma skrzydeł tylko pasywne śmigło. nazywane są żyratorami
@rt_of_vnt: