Dzień dobry Wszystkim. To tak jeszcze dla ciekawych. Sa statki na których wykorzystuje sie cały system kotwic do pozycjonowania jednostki. Wtedy najczęściej używanym typem kotwic jest "delta flipper". Zamiast łańcuchów kotwice są przymocowane do stalowych lin o średnicach kilkudziesięciu mm i długośći liczonych w km. Statek może sie dosyć precyzyjnie przemieszczać w pewnym obszarze używając specjalnych wind kotwicznych. Kotwice są rozkładane prze statki pomocniczne (AHTS-y) i jeżeli trzeba przenoszone co jakis czas,
@Squatlifter: kotwica admiralicji. Ta "poprzeczka" była prostopadle (nie jak sie często rysuje w tej samej płaszczyznie co łapy). Przez to gdy kotwica upadała to zawsze któraś z łap była skierowana w kierunku dna i się zakopywała podczas ciągnięcia.
Na okrętach kotwica wcale nie dosięga dna bo nikt nie wozi kilku kilometrów łancucha - sam łańcuch lub stalowa lina będąc rozwinięta w stronę dna stanowi takie punktowe skupisko masy że powstrzymuje bezwładność okrętu. A kotwica jest tylko obciąznikiem by lina rozwijala sie mozliwie pionowo
@prawdziwek: A po co miałoby być te kilka kilometrów łańcucha? Może się mylę, ale chyba nikt nie kotwiczy na środku oceanu, tylko gdzieś blisko brzegu, gdzie głębokość morza raczej nie przekracza 100 metrów.
Komentarze (123)
najlepsze
To tak jeszcze dla ciekawych. Sa statki na których wykorzystuje sie cały system kotwic do pozycjonowania jednostki. Wtedy najczęściej używanym typem kotwic jest "delta flipper". Zamiast łańcuchów kotwice są przymocowane do stalowych lin o średnicach kilkudziesięciu mm i długośći liczonych w km.
Statek może sie dosyć precyzyjnie przemieszczać w pewnym obszarze używając specjalnych wind kotwicznych.
Kotwice są rozkładane prze statki pomocniczne (AHTS-y) i jeżeli trzeba przenoszone co jakis czas,
" mój stary to fanatyk kotwic....." (ʘ‿ʘ)