@cukroszczur: Wydaje Ci się. To przypadkowa zbieżność. Nie jest to też żaden "silnik magnetyczny" jak to nam @Ksebki usiłuje wmówić. To jeden z bardzo wielu odmian silników elektrycznych (jest ich naprawdę bardzo dużo rodzajów).
@Kajaczek: Z tego co można znaleźć przesunięcie rotora i statora względem siebie służy zmniejszeniu indukowanego pola magnetycznego w silniku, co choć zmniejsza moment obrotowy, to jednak zwiększa maksymalne obroty. Moc jest funkcją momentu i obrotów, więc możliwe, że wzrost RPM w pewnym stopniu kompensuje spadek momentu.
Z tego co można znaleźć przesunięcie rotora i statora względem siebie służy zmniejszeniu indukowanego pola magnetycznego w silniku, co choć zmniejsza moment obrotowy, to jednak zwiększa maksymalne obroty. Moc jest funkcją momentu i obrotów, więc możliwe, że wzrost RPM w pewnym stopniu kompensuje spadek momentu.
@eloar: Ciekawe jak wygląda sprawność - wysuwanie uzwojenia powoduje wzrost szczeliny powietrznej czyli część pola magnetycznego nie "sprzęgnie" się ze stojanem.
@POlskiBoy: BTW jak chcesz szukać zastosowania w motocyklach, to wygląda na to, że AGNI ze swoim silnikiem o "osiowym przepływie pola magnetycznego" (Axial flux motor) wystawia motocykle startujące w TT na wyspie Man w kategori Zero. Chwalą się sprawnością silnika na poziomie 85 do 96%.
Komentarze (161)
najlepsze
O wiele lepiej od tych wszelakich pierdziaw i wiertarek z wyciętym tłumikiem, żeby było dawce organów słychać z 10km przy 200km/h.
@cukroszczur: Wydaje Ci się. To przypadkowa zbieżność. Nie jest to też żaden "silnik magnetyczny" jak to nam @Ksebki usiłuje wmówić. To jeden z bardzo wielu odmian silników elektrycznych (jest ich naprawdę bardzo dużo rodzajów).
@eloar: Ciekawe jak wygląda sprawność - wysuwanie uzwojenia powoduje wzrost szczeliny powietrznej czyli część pola magnetycznego nie "sprzęgnie" się ze stojanem.
Z drugiej strony im większa
Ogólnie ciekawy temat, napęd w takiej lokalizacji, hmmm... Aż zrobię research.
silnik magnetyczny i darmowa energia, która jest niemożliwa ??
@Kapstel: