@wyjalowiony: są w zasadzie 2 sensowne rozwiązania, 1 - wyłączenie pola magnetycznego w stojanie i otwarcie jego zwojów - tzw bieg jałowy, pojazd będzie się toczył dalej, bez większych problemów 2 - przeciwdziałanie polem magnetycznym, czyli takie przesunięcie do tyłu kąta wirowania pola generowanego w stosunku do stałego w wirniku, co w efekcie da moment hamujący, którym można też generować energię i zwracać ją do akumulatora lub rozpraszać w postaci ciepła.
Przecież to jest trójfazowy silnik bezszczotkowy tzw. BLDC. Ta część mechaniczna jest totalnie zbędna i nie ma żadnego sensu. Wygląda na to, że zwyczajnie nie mają na tyle mocnego sterownika, by ten silnik wysterować, albo nie mają pojęcia o elektronice.
Komentarze (161)
najlepsze
1 - wyłączenie pola magnetycznego w stojanie i otwarcie jego zwojów - tzw bieg jałowy, pojazd będzie się toczył dalej, bez większych problemów
2 - przeciwdziałanie polem magnetycznym, czyli takie przesunięcie do tyłu kąta wirowania pola generowanego w stosunku do stałego w wirniku, co w efekcie da moment hamujący, którym można też generować energię i zwracać ją do akumulatora lub rozpraszać w postaci ciepła.