A potem takie coś trafia na Steam jako Early Access, "development" ciągnie się przez 5 lat i końca nie widać, ludzie płacą, a gra nigdy nie jest dokończona ;)
Opcja fajna jako prezentacja, ale tak się gier przecież nie robi. Z gotowych assetów to można co najwyżej jakąś pokrakę zrobić, bo jak przychodzi do poprawiania szczegółów w dalszej fazie produkcji, to się okazuje że wiele rzeczy ze sobą po prostu nie współgra
@Kargaroth: Dlatego odkąd wtopiłem w DayZ i dwie inne gierki EARLY ACCESS, to nie kupuję już niedoróbek.
Ogólnie przez politykę producentów gier, gdzieś od 2014(?) roku przestałem kupować gry. Nie, nie piracę. Po prostu już nie interesuje mnie co tam nowego wyjdzie. Pewnie wychodzą jakieś EARLY, wieczna alpha albo jakies freemium z multum platnosci P2W.
najgorsze w takich pokazówkach- nie ważne czy np. przy wykonywaniu jakiegoś DIY, spawaniu, czy programowaniu- jest to, że wykonanie tych rzeczy wygąda na #!$%@? banał, a w praktyce stoi za tym potężne zaplecze wiedzy i doświadczenia xD
Dobra reklama UE4, choć tak na prawdę autor każdego kolejnego dnia kupuje część gry w UE4 marketplace i podłącza je kilkoma blueprintami. Realną pracę wykonali tu twórcy assetów z marketplace.
@szary_obcy: po to sa gotowe assety by ich tworcy zarabiali a potrzebujacy mieli gotowca zamiast robic to od nowa. Podobnie muzyke sie kupuje a nie komponuje do malych produkcji. Sam publikuje gdzie wiekszosc jest na assetach i sie tego nie wstydze bo po to sa assety. Po co mamy klepac od nowa gdy ktos juz to wykonal? Znacznie to przyspiesza prace malym i srednim devom.
Zastanawiam się co jest łatwiejsze do ogarnięcia na początek. UE4 czy Unity? Unity wymaga C# i wiedzy z zakresu OOP. UE4 ma C++ i ten cały Blueprint, ale nie wiem czy to nie będzie olbrzymia pułapka w przyszłości, bo "kodowanie" całej gry w tym raczej nie jest zbyt dobrym pomysłem.
Fajnie byłoby jakby jeszcze z tydzień na tym popracował, dodał dźwięk i pewnie jakieś dodatkowe ulepszenia... ciekawe ile mógłby wycisnąć ze swojego projektu, w sensie jak mocno mógłby go rozbudować, aby wyglądał fajnie i aby ludzie chcieli w niego grać.
@SpokojnyLudzik: niestety - im dalej w las tym więcej drzew. To częste złudzenie w programowaniu - skoro w x czasu mam coś co już zasadniczo działa, to dodajmy drugie x i bedzie gotowe. Niestety, po kolejnym x czasu już tak bardzo przyrostu nie widać a po kolejnych 2x dalej jest dużo niedoróbek.
@zweistein: @SpokojnyLudzik: Tu można zastosować zmodyfikowaną zasadę Pareta. By dokończyć brakujące wydawałoby się 20% gry, potrzeba poświęcić dodatkowe 80% czasu.
Ty zauważyłeś brak dźwięku, dodatkowe ulepszenia. Ja widzę brak dropionych przedmiotów przez bossów, teleporty które są na stałe, te same itemy w sklepie, na stałe przypisanie umiejętności przy levelowaniu, jedna klasa postaci ...
Sam projekt jest mega i podziwiam autora za zawzięcie i dokończenie go w tydzień.
Komentarze (67)
najlepsze
Opcja fajna jako prezentacja, ale tak się gier przecież nie robi. Z gotowych assetów to można co najwyżej jakąś pokrakę zrobić, bo jak przychodzi do poprawiania szczegółów w dalszej fazie produkcji, to się okazuje że wiele rzeczy ze sobą po prostu nie współgra
Ogólnie przez politykę producentów gier, gdzieś od 2014(?) roku przestałem kupować gry. Nie, nie piracę. Po prostu już nie interesuje mnie co tam nowego wyjdzie. Pewnie wychodzą jakieś EARLY, wieczna alpha albo jakies freemium z multum platnosci P2W.
tldw: Unreal Engine 4 - i Ty możesz wyklikać własną grę!
Ty zauważyłeś brak dźwięku, dodatkowe ulepszenia. Ja widzę brak dropionych przedmiotów przez bossów, teleporty które są na stałe, te same itemy w sklepie, na stałe przypisanie umiejętności przy levelowaniu, jedna klasa postaci ...
Sam projekt jest mega i podziwiam autora za zawzięcie i dokończenie go w tydzień.
Aż się czasy emule przypomniały:)