Cześć!
Dziękuje za nagłośnienie sprawy montażu płyty indukcyjnej przez firmę RTV EURO AGD, którego efektem była spalona mikrofala oraz częściowo piekarnik. Chciałem podzielić się co dalej w temacie. Uzgodniłem z rzeczoznawcą, że poczekam jeszcze na decyzję sklepu, ponieważ nie chcą mnie narażać na koszta ich ekspertyzy. Niestety sklep nic nie zrobił w temacie, uznał instalację za prawidłową i ma nadzieję, że to zamknie całą sprawę.
Dzisiaj nastąpiła ekspertyza (jeszcze czekam na finalny papier, ale materiały poniżej są wystarczające). Okazało się, że błędnie został podłączony N, ponieważ w gniazdku było 400V (zagrażające życiu i zdrowiu). Także zapraszam do wykopywania i komentowania. Poniżej materiały.
p.s tak, ta dziura została zrobiona przez montażystę, który twierdził, że nie jest w stanie dojść do kabli ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarze (222)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Zasady zwrotu:
Brak śladów użytkowania produktu, pudełko w poprawnym stanie nieuszkodzone, pełna zawartość pudełka z orginalnymi dodatkami z dnia otrzymania.
https://www.prawokonsumenckie.pl/pl/a/reklamacja-towaru-bez-oryginalne-opakowania-czy-mozna-reklamowac-towar-gdy-nie-masz-opakowania
Przewody podłącza się do zacisków płyty, nie ma wtyczki.
w/g mnie to wyglądało tak:
-podłączyli płytę (prawidłowo), ale poprzez mieszanie przewodami
zmienili podłączenie podwójnego gniazda 230V tak, że zamiast N była inna faza i w efekcie 400V zamiast 230V,
podłączony do tego gniazda piekarnik i mikrofala się zepsuły.
@DarkBlacksmith: też mnie to denerwuje, na twoim miejscu już za drugim razem zostawiłbym towar na kasie, powiedział miłego dnia i wyszedł. Może gdyby więcej ludzi tak robiło, to w końcu przestaliby nachalnie wciskać to dziadostwo.