Nowy akumulator Tesli ma obniżyć ceny Modelu 3 do poziomu aut spalinowych!
Elon Musk zapowiada rewolucję w akumulatorach. Nowy rodzaj baterii ma być znacznie tańszy w produkcji, pozwoli na większe zasięgi i zapewni żywotność na poziomie 1,6 mln km.
j.....i z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 300
Komentarze (300)
najlepsze
CTR C/V o kobalcie, jakby ktoś jeszcze nie wiedział gdzie pies pogrzebany:
"
Kobalt jest politycznie problematyczny bo z Konga. Używa go się w nagonce na elektryki. Są "fajne" zdjęcia z dziećmi (które nader często wcale kobaltu nie kopią tylko inne metale/minerały).
Za to pomija się fakt iż z 130.000 ton rocznie wydobywanego kobaltu EVs użyły w tym roku ~8.000 ton (i
"No fajny ten Ford T, ale ja tam wolę czuć to łajno które wypada z mojego konia niemechanicznego, poza tym ile ma zasięgu taki, pfff... samochód... Koniem przez całą Europę/Amerykę przejade, muszę mu tylko żarcie załatwić. A do samochodu to jakieś paliwo, jakieś stacje. Gdzie to wszystko zdobyć, gdzie infrastruktura? Ehhh, ci zwolennicy Forda, zaraz pewnie się
Teraz to elektryk jest takim koniem bo wymaga infratruktury - malo kto w mieście ma garaż z ladowarką.
Z takim poziomem intelektualnym to ani Tesli ani w ogóle żadnego rozwoju cywilizacyjnego Polsce nie wróżę.
Ad reportaż
100k zl za nowy. Przeciętny zasięg 80km. Na warunki polskie, to tylko ciekwostka.
Jako miejskie auta elektryczne, Polacy zaczną prędzej, za parę lat sprowadzać używane kilkuletnie Mitsubishi I-MiEV bo cena 20k nie będzie zaporowa.
Z uniwersalnie użytkowanych aut sądzę, że VW ID3 (cenowo już podobny do nowego Golfa) będzie się już w miarę dobrze sprzedawał (90k zl ale zasięg 300km i miejsce dla 4 osób), a furorę będą
O Tesli która jako jedna z niewielu firm robi własne fotele zamiast kupować z półki OEMki... Fotele które są chwalone w praktycznie każdej recenzji/teście/opiniach posiadaczy za wygodę...
Ale c-h z tym. Hejterek swoje g. wie. I jeszcze dowali, że "tandeta" bo stetryczały dziadek potrzebuje stu wajch i przycisków by poczuć "luksus".
Może się pan chędożyć panie musk, gaz i benzynka tania heuheueh
A gdyby tak akumulator zastąpić maga kondensatorem, ładuje się w mig...
niestety oddaje także w mig, potrzebny jakiś układ buforowy który spowalnia i będzie kontrolował oddawanie energii.
Hejt za 3..2..1 go
@czekerout:
Załóżmy, hipotetycznie, że byłoby to możliwe.
Akumulator w Tesli ma pojemność 40 kWh.
Żeby go naładować w ciągu 1 minuty (a to wciąż jeszcze nie jest "w mig") potrzebowałbyś źródła prądu o mocy 4MW. To trochę dużo.
Niestety, ten pomysł działa tylko tak długo, jak długo zupełnie nie znasz się na temacie ;)
Po pierwsze i najważniejsze, gęstość energetyczna: kondensatory po prostu przechowują mało energii, akumulator Li-Ion ma 2,5MJ na kilogram, superkondensator którego główną cechą jest "niezwykle duża pojemność" ma gęstość 0,02MJ na kilogram ¯_(ツ)_/¯
Po drugie, prąd upływu: kondenstarory znacznie szybciej tracą energię. Nawet kondensator z małym prądem upływu, będzie miał większe straty niż akumulator Li-Ion
Które miało włączony Sentry Mode (komputer w Tesli żre 250 - 300W !), klimatyzację by się zwierzątka w aucie nie przegrzały itp. wydatki energetyczne. Bajery.
Nie ma to nic wspólnego z tym jak w rzeczywistości wygląda "upływności ogniw".
Ogniwa mogą naładowane w ~30-50% leżeć w magazynach nawet 3 lata bez żadnego niebezpieczeństwa rozładowana się poniżej krytycznego poziomu.
Tutaj
A to model 3 jest droższy od spalinowek? Jeśli dobrze kojarzę chodzi po ok 150tys, to nie jest jakaś szalona cena.