@wlodar: taa, nieszczęsny scanline. próbowałem wykrzesać rozmazane cienie z mental raya, ale to, co mi wychodziło to... skomplikowany system luster. zdecydowanie muszę popracować nad rendererami, nawet dostałem rozpiskę jak tego używać, pozostaje się za to zabrać. mam nadzieję juz wkrótce, bo coraz mocniej mnie przyciąga i pomysł się krystalizuje ;)
@SPGM1903: a w ogóle w czym to renderujesz? bo to wygląda jak scanline...
Nawet mental ray na domyślnych ustawieniach indirect illumination (medium lub high) + daylight i materiały też domyślne z arch&design dadzą dużo lepsze efekty.
Autor tego renderingu to Marek Denko, tu wiecej informacji o tym renderze (m.in. biały render samego modelu bez tekstur): http://marekdenko.net/?page_id=53
Od siebie dodam tylko, że grafika 3D jest fajną zabawą i nie jest aż taka trudna. Co prawda osiągnięcie takich wyników wymaga wiele czasu spędzonego na ćwiczeniu, ale modele takie jak:
Są co najmniej przyzwoite, gdy dopiero się zaczyna. Polecam odwiedzić max3d.pl, obadać tutoriale (w tym starą ich bazę - http://max3d.pl/page.php?id=4). Sam nie pamiętam kiedy ostatni raz uruchamiałem 3ds max, a uczyłem się podstaw z tej listy tutoriali w wieku ok 13lat. Nigdy nie modelowałem profesjonalnie i raczej nie zamierzam, po prostu uczucie, gdy skończy się swój pierwszy model auta jest bezcenne :P
fajne i ładne ale samochód z napędem odrzutowym to kompletna pomyłka. zanim zminusujecie zastanówcie się nad jedym hasłem: trakcja. no i ciekawe po co mu, widoczny na przedostatnim obrazku, mechanizm różnicowy...
@gray: rzeczywiście artyzm projektu 9/10 ale sensowność mechaniki 3/10 (do nieekonomicznego energetycznie napędu i mechanizmu różnicowego dorzucam wybuchowy pomysł kanistrów paliwa koło wylotu dyszy, brak wlotów powietrza, układ wydechowy podtrzymujący zbiorniki paliwa, dwa wlewy paliwa do jednego zbiornika, brak koła zapasowego no i silnik odrzutowy odpalony w takim stanie byłaby raczej tylko rozrzutnikiem łopatek...)
a gdzie on ma zbiornik z paliwem?, skoro ma silnik odrzutowy, to w post apokaliptycznym świecie walczącym o pozostałe zasoby paliwa, za daleko nie pojedzie :). mógł by sobie p%#!%!#nąć na skorupie baterie słoneczne i liczyć na dobra pogodę. a nie tak od razu silnik odrzutowy! :P
@winet00u: kto by sie tam przejmował bakiem... ważne, że jest tak esktremalnie wypasione i anarchistyczne, że sam ten fakt jest wysokooktanowym paliwem.
Komentarze (51)
najlepsze
Nawet mental ray na domyślnych ustawieniach indirect illumination (medium lub high) + daylight i materiały też domyślne z arch&design dadzą dużo lepsze efekty.
i jeszcze wywiad z autorem: http://www.3dtotal.com/team/interviews/marek_denko/marek_denko_01.asp
http://tutorial-z.com/RO/wp-content/uploads/2009/09/64.jpg
Są co najmniej przyzwoite, gdy dopiero się zaczyna. Polecam odwiedzić max3d.pl, obadać tutoriale (w tym starą ich bazę - http://max3d.pl/page.php?id=4). Sam nie pamiętam kiedy ostatni raz uruchamiałem 3ds max, a uczyłem się podstaw z tej listy tutoriali w wieku ok 13lat. Nigdy nie modelowałem profesjonalnie i raczej nie zamierzam, po prostu uczucie, gdy skończy się swój pierwszy model auta jest bezcenne :P
W
1. opony się nie uginają pod ciężarem samochodu
2.w realu sinik przeciążyłby tył i podniósł przednie koła
3. nic wiecej nie wymyśliliśmy, to jest naprawde fajnie zrobione.