Produkcja i zbudowanie złożonego rozjazdu kolejowego w erze parowozów
Czarno-biały film przedstawia jak budowano rozjazdy kolejowe w erze parowozów. Widzimy produkcję podkładów kolejowych i osprzętu, obróbkę szyn oraz wstępne ułożenie złożonego rozjazdu kolejowego a następnie zabudowę w docelowym miejscu. Wszystko prawie ręcznie wykonywane przez człowieka.
WuDwaKa z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 40
Komentarze (40)
najlepsze
@NiezajebywalnyNiesporczak: Szybciej tak - układanie przęseł rozjazdowych rozjazdu zwykłego o promieniu 500 m to w technologii blokowej około 4 godziny. Standardowo (czyli odzielne układanie podrozjadnic i na nich montaż elemnetów stalowych) to około 2 dni (20 godzin roboczych).
Lepiej - to rzecz względna, ja osobiście nie widzę różnicy.
Taniej - zdecydowanie nie. Montaż blokowy jest około 4 razy droższy niż standardowy.
@kalkulator_i_dlugopis: Tradycyjnie do dziś w UK kadra kierownicza od supervisora w górę nosi czarne kaski.
Nacja strasznie przywiązana do tradycji.
@kalkulator_i_dlugopis: Wyobraź sobie, ile było wtedy wypadków przy pracy... Masakra.
Ówczesna cena nowego Forda 300 dolarów.
Dniówka na produkcji 7 dolarów.
Za ile dniówek obecnie robotnik produkcyjny kupi nowego forda ?
Tak śmierdzi socjalizm.
@ultra: Uwielbiam ten zapach xD