nieoduczone dzieci internetu, prości beneficenci zasiłków takich jak 500 plus mogą mówić że coś jest "za darmo". Nic nie jest za darmo. Za wszystko trzeba zapłacić albo w wyższych podatkach albo w wyższych cenach czegoś innego.
Sprawdzałem połączenie dla mojego syna. Najbliższe miasto. Bezpośrednio autobus jedzie 3 razy w ciągu dnia. Droga, którą autem robię w 15 minut, komunikacją zbiorową ponad 1h plus dojście na/z przystanku. Dzięki postoję.
@robot_: właśnie o to chodzi. podam przykład Niemiec jak to się rozwiązuje jeśli chodzi o komunikację mniejszych miejscowości z większymi: - pociągi / autobusy od wczesnych godzin rannych do późnych godzin wieczornych - bardzo często rozkład ustalany tak by autobus / pociąg odjeżdżał w tym samym czasie przez cały dzień (np. 11.14, 11.44, 12.14, 12.44 i tak dalej)
jedyne do czego można się przyczepić to bilety są dość drogie (wydaje
@m1600: dokłądnie, co z tego, że za darmo jak gorszy niż nasze PKP, SKM i Wrocławskie tramwaje razem wzięte. Wspominają, że potrafią sobie po prostu nie przyjechać pociągi kilka godzin i nawet nie poinformują co się dzieje. No i dużo ludzi mieszka za granicą bo Luksemburg jest bardzo drogi więc duża część ruchu drogowego jest spoza kraju, a kto będzie się w połowie drogi przesiadać na wyrywkowo działający transport publiczny.
@boguchstein: lata zaniedbań, tak jak wszędzie. To bogaty kraj per capita bo mało obywateli i raj podatkowy ale budżet wcale nie mają wielki. Plus ziemia - M2 drogocenny a drogi wąskie itp
Transport niewiele ma do smogu. Szczególnie u nas. Szczególnie w przypadku współczesnych paliw i współczesnej motoryzacji.
OP coś tam przeczytał w starym podręczniku do przyrody i teraz zwala na transport. Europa to nie USA, u nas na stacjach nie ma paliw z eterami, siarką i ołowiem. A produkcja pyłów w przypadku samochodów jest marginalna.
Wow. Prąd do tramwajów pochodzi z elektrowni które zużywają zasoby które ludzie wykopują z ziemi za darmo! tak samo autobusy które jeżdżą pi mieście na paliwo za darmo wybierane gołymi rękoma przez arabskich dobrodziejów. Hura darmowy transport publiczny! A w Polsce nic nie ma.
z bezpłatną komunikacją w Polsce eksperymentowały m.in. Ostrołęka, Jaworzno, Żory, Wieluń.
nie wiem czy nie było eksperymentów w innych miastach nad wprowadzeniem całkowicie darmowej komunikacji. i nie jestem pewien w ilu miejscach się ten pomysł utrzymał.
natomiast sam pomysł wart jest rozważenia. choć ważniejszym czynnikiem jest to czy komunikacja jest wygodna, częsta, czy można liczyć że autobus / tramwaj pojawi się o podanej godzinie (#wroclaw ma z tym spory problem
@secret_passenger: dla uczniów chyba we Wrocławiu jest za darmo. Do tego na bilecie miesięcznym można też pociągami w granicach miasta. Sporo ludków w pracy u nas jeździ właśnie tak. No, ale pracujemy blisko dworca głównego. Dla ludków od 67 też za darmo. Miesięczny na wszystkie linie, to 90 zł, raczej ciężko auto za to utrzymać i zatankować i parkować.
W Polsce też wszystko może być za darmo. Wystarczy, że zamiast 40, 60 % wypłaty oddamy je w całości państwu. Jestem pewien, że wtedy wszystko będzie za darmo.
Komentarze (51)
najlepsze
Najbliższe miasto. Bezpośrednio autobus jedzie 3 razy w ciągu dnia.
Droga, którą autem robię w 15 minut, komunikacją zbiorową ponad 1h plus dojście na/z przystanku.
Dzięki postoję.
- pociągi / autobusy od wczesnych godzin rannych do późnych godzin wieczornych
- bardzo często rozkład ustalany tak by autobus / pociąg odjeżdżał w tym samym czasie przez cały dzień (np. 11.14, 11.44, 12.14, 12.44 i tak dalej)
jedyne do czego można się przyczepić to bilety są dość drogie (wydaje
Komentarz usunięty przez moderatora
OP coś tam przeczytał w starym podręczniku do przyrody i teraz zwala na transport. Europa to nie USA, u nas na stacjach nie ma paliw z eterami, siarką i ołowiem. A produkcja pyłów w przypadku samochodów jest marginalna.
nie wiem czy nie było eksperymentów w innych miastach nad wprowadzeniem całkowicie darmowej komunikacji. i nie jestem pewien w ilu miejscach się ten pomysł utrzymał.
natomiast sam pomysł wart jest rozważenia. choć ważniejszym czynnikiem jest to czy komunikacja jest wygodna, częsta, czy można liczyć że autobus / tramwaj pojawi się o podanej godzinie (#wroclaw ma z tym spory problem