Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko352
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

2375

Jak Glovo każe dopłacać 30% do zamówienia

Jak Glovo każe dopłacać 30% do zamówienia

Jak #glovo (dawne #pizzaportal) robi w konia klientów, którzy nigdy nie mogą być pewni ile zapłacą. Złożyłem dzisiaj zamówienie, a po skutecznej dostawie Glovo pobiera sobie ponownie należność o ponad 30% wyższą od umówionej.

Zoltan20
Zoltan20
Zoltan20
z
wykop.pl
dodany: 21.02.2020, 15:49:53
  • #
    polska
  • #
    glovo
  • #
    pizzaportal
  • #
    jedzenie
  • #
    afera
  • 274
    • Facebook
    • Twitter

Jak #glovo (dawne #pizzaportal) robi w konia klientów, którzy nigdy nie mogą być pewni ile zapłacą.


Złożyłem dzisiaj zamówienie, widoczne na screenie poniżej:

595835785a67514643785578_1582296773kpteYYOyq8YfU9ZSOHpm4p.jpg

I na taką też kwotę została obciążona moja karta.


Jednak po skutecznej dostawie otrzymałem drugiego maila:

595835785a67514643785578_1582296950hOsxfwsDgojIF33mTejkF5.jpg

A Glovo obciążyło mnie ponownie, tym razem na 45,49 zł, a po tym poprzednia kwota została anulowana, jednak ze względu na zbyt niski stan konta, nowa transakcja została odrzucona.


Jak się dowiedziałem na czacie z konsultantem (link do screenów z rozmowy), Glovo w swoim regulaminie, opiewającym notabene na 32 strony ma ciekawy zapis, dotyczący "ceny orientacyjnej", mianowicie:


"Jeżeli cena Produktu nie jest widoczna na platformie albo ceny pojawiające się na Platformie są jedynie orientacyjne (Glovo może przedstawić przybliżoną cenę szacunkową jedynie w celu pomocy Użytkownikowi, a taka cena szacunkowa w żadnym wypadku nie jest wiążąca jako cena końcowa płatna przez Użytkownika), Klient powinien określić cenę szacunkową. W takim przypadku, usługa lub produkt mogą zostać zakupione przez Zleceniobiorcę osobiście na podstawie szacunków Klienta, w jego imieniu i na jego rachunek i nigdy nie drożej niż 30% ponad wspomnianą powyżej cenę szacunkową. Jeżeli cena Produktu jest wyższa niż 30% ponad cenę szacunkową wskazaną przez Klienta, Zleceniobiorca skontaktuje się z Klientem w celu poinformowania go o zaistniałej sytuacji i to Klient podejmie ostateczną decyzję dotyczącą ewentualnego osobistego zakupu w sklepie.."


Wg tego zapisu, zamawiając pizzę za 20 zł, równie dobrze możemy zostać obciążeni na kwotę nawet 26 zł, a Glovo nie widzi w tym postępowaniu niczego złego. Jednak art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 9 maja 2014 r.o informowaniu o cenach towarów i usług określa jasno jak powinna zostać określona cena:


"W miejscu sprzedaży detalicznej i świadczenia usług uwidacznia się cenę oraz cenę jednostkową towaru (usługi) w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości oraz umożliwiający porównanie cen.", a także art. 5 ww. ustawy, wg którego: "W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej."


Czyli w skrócie: Glovo nie ma prawa wymagać od nas kwoty wyższej, aniżeli ta podana na stronie. Taką samą opinię otrzymałem dzwoniąc na infolinię konsumencką UOKiK.


Na koniec jeszcze pokaz konsternacji ze strony konsultantów i brak jednoznacznej odpowiedzi:

595835785a67514643785578_158229801669sq3sCw5zogBeefZH8GNl.jpg



Tak więc, Glovo ma w swoim regulaminie klauzulę abuzywną, na którą nacięli pewnie mnóstwo osób, a konsultanci nie potrafią rzeczowo odpowiedzieć na zadany problem, przekazując pałeczkę co rusz następnej osobie.


Wołam także @PizzaPortal, ciekawe co mają do powiedzenia na ten temat.

Treści powiązane (7)

Gdyby przypadkiem zmienili regulamin i się wypierali
konto usunięte
z pastebin.com
  • 108
Mnie zrobili na 3 burgery
ziemniaczek
z wykop.pl
  • 38

Komentarze (274)

najlepsze

j.....0
j.....0
konto usunięte 21.02.2020, 16:32:48
  • 450
@Zoltan20
Czyli czas na chargeback( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 33
Zoltan20
Zoltan20
Zoltan20
21.02.2020, 16:35:48
  • 412
@janusz0: no właśnie kwestia taka, że miałem o 50gr za małe saldo i pierwsza została anulowana po odrzuceniu drugiej, więc chwilowo de facto nic nie zapłaciłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
konfident007
konfident007
konfident007
21.02.2020, 16:58:37
  • 349
@Zoltan20: chwilowo? znalazles sposob na darmowa pizze! chlopie, rob tak codziennie. oni nie beda mogli znow sciagnac oplaty. wygrales zycie!
yosemitesam
yosemitesam
yosemitesam
21.02.2020, 16:09:03
  • 431
Nazywam się Janusz
Nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobi?
W czym jeszcze mogę pomóc?
  • 18
Marekexp
Marekexp
Marekexp
21.02.2020, 17:50:20 via Wykop Mobilny (Android)
  • 89
@yosemitesam: Co to w ogóle #!$%@? za odpowiedź xD. "No elo, ja jestem Jan. Nie. Coś jeszcze?"
JemRekami
JemRekami
JemRekami
21.02.2020, 20:13:37 via Android
  • 19
@yosemitesam
- co pan nam zrobi?
- CHARGEBACK!
K.....7
K.....7
konto usunięte 21.02.2020, 16:33:28
  • 265
@PizzaPortal: sprawdziłem serio jest taki zapis w regulaminie, nigdy więcej z glovo nie skorzystam chociaż nie miałem takich nieprzyjemności jeszcze.
  • 13
Zoltan20
Zoltan20
Zoltan20
21.02.2020, 17:08:58
  • 124
@KKK1337: ja 2 razy zamawiałem i 2 razy się przejechałem, ostatnio płaciłem gotówką i specjalnie zaznaczyłem, że będę miał 50zł, żeby w razie czego kurier miał z czego wydać. Przyjechało dwóch Saszków ledwo ogarniających po Polsku bez grosza w portfelu :x
m.....o
m.....o
konto usunięte 21.02.2020, 17:18:54
  • 15
@Zoltan20: jeden był Szaszka drugi Petro ( ͡° ͜ʖ ͡°)
K.....n
K.....n
konto usunięte 21.02.2020, 16:40:54
  • 221
@Zoltan20 Powiem Ci, ciesz się, że nie "wynająłeś" tej pizzy xD Ostatnio dziwne rzeczy się dzieją w sklepowych regulaminach ( ͡€ ͜ʖ ͡€)
  • 8
Zoltan20
Zoltan20
Zoltan20
21.02.2020, 16:46:41
  • 45
@Kion: oni przynajmniej nie każą sobie niczego zwracać albo dopłacać ( ͡° ʖ̯ ͡°)
mike-mo
mike-mo
mike-mo
21.02.2020, 17:15:55
  • 9
@Zoltan20: Po godzinie pizzę można im zwrócić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
L.....n
L.....n
konto usunięte 21.02.2020, 17:21:48
  • 119
W USA po pierwszym zgłoszeniu zmieniliby szybko zapis, zaś klient dostałby np. 5 bonów na 20$, żeby tylko nie poszedł do sądu i był zadowolony. Dlaczego? Bowiem klient zadowolony wróci, a klient #!$%@? może pójść do sądu, zaś tam sądy działają tak, że traktują każdą sprawę jako przestrogę dla innych, bowiem firma ma spore możliwości mataczenia, a konsument to mała mrówka. Dlatego tam wyroki są tak duże, mają odstraszać firmy przed kręceniem.
  • 9
E.....e
E.....e
konto usunięte 21.02.2020, 17:33:08
  • 8
@Lorenzo_von_Matterhorn: Chyba jak nigdy dotąd w 100% się z Tobą zgadzam.
L.....n
L.....n
konto usunięte 21.02.2020, 17:33:48
  • 5
@Erie: bo ja dostaję często minusy za to, że kogoś prawda w oczy kole. Taka prawda ziomeczku.
b.....p
b.....p
konto usunięte 21.02.2020, 16:40:34
  • 100
Funkcjonowanie Glovo jest ogólnie wyjątkowo niejasne: strefy dostaw całkowicie z czapy: niby jest strefa a często i tak nie dojeżdżają o czym dowiadujesz się po zamówieniu. Pizza Portal może miał mniejsza ofertę, ale działał sprawnie. Obecnie najbardziej konkretne wydaje mi się wciąż Pyszne.pl chociaż z Woltem nie miałem problemów. Nie wiem jak Uber Eats bo do mnie nie dojeżdżają.
  • 15
L.....n
L.....n
konto usunięte 21.02.2020, 17:26:19
  • 50
Nie wiem jak Uber Eats bo do mnie nie dojeżdżają.


@bartoszp: #!$%@?. Sporo zamówień przepada, jest drogo, reklamacja to żart.
robert83
robert83
robert83
21.02.2020, 17:29:24
  • 8
@bartoszp: glodny.pl też jest beznadziejne, chciałem pierwszy raz zamówić i mi się nie udało, zarejestrowałem się, podałem adres do profilu, zalogowany wybrałem dostępną restaurację, wybrałem co chcę, pokazało koszty dostawy, przeszedłem dalej, znowu zapytali o adres, podałem ten sam co w profilu, a oni "spadaj nie dostarczamy z tej restauracji do ciebie". Amatorka....
V.....z
V.....z
konto usunięte 21.02.2020, 17:23:21 via Wykop Mobilny (Android)
  • 98
@Zoltan20 ostatnio chciałem pierwszy raz zamówić z Glovo, wklepalem kod na pierwsze zamówienie, kasa odjęta w koszyku i po kliknięciu przycisku Zamów nagle się okazało że mam zapłacić całość bez kodu.
Po 5 sekundach napisałem z zapytaniem o co chodzi i że jak kod nie działa to chce zrezygnować.
Konsultantka powiedziała, że kod nie obowiązuje i za późno zrezygnowałem z zamówienia (5 sekund xD) więc muszę zapłacić karę. No ale jako że
  • 3
A.....a
A.....a
konto usunięte 21.02.2020, 18:22:31
  • 54
@Voraz: zapłacić KARĘ? Ale za co, za anulowanie zamówienia? Trochę mi się to w głowie nie mieści ( ͡° ʖ̯ ͡°)
S.....u
S.....u
konto usunięte 21.02.2020, 19:05:53
  • 24
więc muszę zapłacić karę


@Voraz: o jak smiechlem (✌ ゚ ∀ ゚)☞
E.....e
E.....e
konto usunięte 21.02.2020, 17:31:56
  • 66
Cena nazwijmy ją "orientacyjna" może być stosowana w gastronomii i jest legalna tylko w przypadku podawania ceny za jednostkę masy w przypadku potraw, które są niepodzielne, a ich wielkość zależy od konkretnej sztuki. Czyli np. goloneczka (sama w sobie niepodzielna) ma ustawioną cenę dajmy na to 10,00 PLN za 100 gramów, pstrąg tuszka (znów nie za bardzo podzielny, więc podawany w całości) 10 PLN za 100 gramów itp itd. I wówczas obok
  • 6
E.....e
E.....e
konto usunięte 22.02.2020, 01:47:26
  • 5
jesteś upośledzony?


@kuhonnyje_rewaljucje: Czemu miałbym być?
E.....e
E.....e
konto usunięte 22.02.2020, 02:05:07
  • 3
a czemu piszesz jakbyś miał 5 lat?


@kuhonnyje_rewaljucje: Nigdy nie używałeś zdrobnień?
Hardporecorn
Hardporecorn
Hardporecorn
21.02.2020, 17:14:30
  • 35
Miałem dokładnie to samo, tylko na mniejszą kwotę i mi pobrało z konta. Odpowiedź konsultantki? Mamy nieaktualny cennik, nasza wina i co nam pan zrobisz, skoro zrzucamy to na ciebie? Dramat. Na prośbę o aktualizację cennika oczywiście odpowiedzieli, że kiedyś to zrobią. Pomoc techniczna glovo jest jak na allegro - klient byłby mniej #!$%@?, gdyby jej po prostu nie było.
Outline
Outline
Outline
21.02.2020, 17:14:02 via Android
  • 35
Oj bedzie tu gorąco. Zlodzieje #!$%@?. Bo nikt mi nie powie że taki zapis został tam zamieszcony w trosce o klienta (✌ ゚ ∀ ゚)☞
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 9
  • Strona 1 z 9
  • >
  • Wykopujący (2375)
  • Zakopujący (6)

Hity

tygodnia

KORZENIE ZŁA - film Sekielskich o aferach SKOKów
KORZENIE ZŁA - film Sekielskich o aferach SKOKów
7836
Polskie prawo jest po stronie kierowcy BMW. Nie odpowie za zabójstwo.
Polskie prawo jest po stronie kierowcy BMW. Nie odpowie za zabójstwo.
6745
Najważniejsi dowódcy polskiej armii podali się do dymisji. Wniosek gen. Rajmunda
Najważniejsi dowódcy polskiej armii podali się do dymisji. Wniosek gen. Rajmunda
5743
Afera wizowa: w zeszły wtorek podpisano NOWĄ UMOWĘ na 75000 wiz!
Afera wizowa: w zeszły wtorek podpisano NOWĄ UMOWĘ na 75000 wiz!
5432
Apel do Polsat/TVN o zorganizowanie debaty z prawdziwego zdarzenia
Apel do Polsat/TVN o zorganizowanie debaty z prawdziwego zdarzenia
5334
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #ciekawostki
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #ukraina
  • #bekazpisu
  • #prawo
  • #wybory
  • #gospodarka

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki