Parowóz Pm 36. Dlaczego imponująca polska lokomotywa nigdy nie weszła...
...do produkcji? Ciemnobłękitna lokomotywa o opływowych kształtach wyprodukowana w chrzanowskich zakładach Fablok była jednym z hitów paryskiej wystawy. Towarzyszył jej (...) zestaw wagonów – sypialny, kąpielowy, klubowy i restauracyjny – które według opisu mogła ciągnąć z prędkością nawet 140 km/h.
HaHard z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 72
Komentarze (72)
najlepsze
1. Gen. Anders miał żonę i dzieci, której nie pomagał, a została ona w Polsce.
Maksymalnie dyplomatycznie jak tylko się da:
2. Anders miał na zachodzie drugą żonę, ukraińską tancerkę, w wiki o tym piszą:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Irena_Anders
Są wspomnienia członków sztabu, wysokich oficerów,
#amiga #retrogaming
Do wyboru:
1. Zagraniczni inwestorzy zabronili.
2. Moskiewscy towarzysze zabronili.
3. Agent Piłsudski zabronił.
4. Żydomasoneria zabroniła.
6. Były skomplikowane, niepraktyczne i awaryjne, do tego wysokie koszty produkcji.
Z tego samego powodu co polski niebieski laser czy polski grafen.
... ileż to musiało emitować zabójczego CO2 !!!!!
"W 1903 powrócił do przemysłu, pełniąc funkcję dyrektora technicznego lub naczelnego w największych zakładach taboru kolejowego na terenie ówczesnej Rosji: w Rewlu (obecnie Tallinn), Rydze, a w czasie I wojny światowej w Piotrogrodzie."
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%BE-%D0%91%D0%B0%D0%BB%D1%82%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%B2%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B9_%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B4