T-Mobile pozywa za używanie koloru magenta. Firma twierdzi, że ma do niego prawo
W Niemczech trwa interesujący spór prawny między T-Mobile i nadzorującym firmę koncernem Deutsche Telekom oraz amerykańskim start-upem Lemonade. Poszło o... odcień koloru magenta, którego Amerykanie używali w kampanii reklamowej, a który wg Deutsche Telekom należy prawnie do nich.
xandra z- #
- #
- #
- #
- #
- 104
Komentarze (104)
najlepsze
- Kazda faktura, KAŻDA FAKTURA na moją firmę jest reklamowana - miesiąc w miesiąc poświecam 20 minut na analizę faktury i non stop reklamacje.
- Przedłużam umowę TELEFONICZNIE - Nowy telefon, abo 30 zł, Internet za 0zł. Przyjeżdza kurier patrze w umowę a tam 60 zł + 49 zł za Internet + modem za 199 zł - nie odbieram,
Dla przykładu niektórym autorom muzyki woda sodowa doj3bała do głowy - gdyby nie piracenie, to by mieli o przynajmniej kilkadziesiąt % mniejsze zainteresowanie/sprzedaż płyt/biletów na koncerty, a i pewnie liga najzagorzalszych fanów też by się przerzedziła.
Tylko dzbany jakoś nie pamiętają, że dla nich najczęściej popularność=hajs.
Tu jest podobnie - jakiś kiemlicz marketingu/zarządzania broni swoich ubzduranych praw, zamiast przekuć to na sukces.
Gardzę
Ciekawe, czy mogą zastrzec kolor?
Ale czy ilość kolorów jest nieograniczona? Czy można dostatecznie odróżnić, czy inny kolor jest wystarczająco "inny" od oryginału? Jakie kolory mogę sobie zastrzec i dlaczego (czemu można magenta, a czarny nie?).
Kolor możesz opatentować jeśli jednoznacznie kojarzy się z daną marką. Przykładem chociażby Milka, Orange czy T-Mobile. Ich działania marketingowe i brandingowe od początku ostro polegały na konkretnym kolorze.
Dodatkowo patent taki działa jedynie w obrębie działalności danej firmy. Wróćmy do przykładu z Milką, nie możesz zrobić konkurencyjnej firmy produkującej czekolady, która korzysta z tego samego
Komentarz usunięty przez moderatora