Naukowcy: Kanał Śląski szansą rozwoju żeglugi śródlądowej.
Kanał Śląski, który ma połączyć Wisłę z Odrą, to szansa rozwoju nowoczesnego, opłacalnego i przyjaznego dla środowiska transportu wodnego – przekonywali zgromadzeni w piątek w Sosnowcu (Śląskie) eksperci. Wg mnie to zajebisty pomysł :)
s.....0 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 156
- Odpowiedz
Komentarze (156)
najlepsze
@d0k0p: dokładnie. Ten projekt chyba pamięta jeszcze III rzeszę. Obawiam się, że przy perspektywie odejścia od węgla, ekonomiczny sens powstania takiego kanału upadnie.
Jedna taka barka to nawet 200 tirów mniej na drodze.
Na przestrzeni 40 lat nic się w Polsce nie zmieniło w tej dziedzinie, zero nowych jazów, śluz, pogłębień czy kanałów.
Dla ciekawskich:
Przewóz 450 ton węgla w dół rzeki z Wrocławia do Szczecina to
W tej samej cenie można zbudować prawie 300 km autostrad albo kilkanaście obwodnic większych miast
@kosmk: bo szlaku wodnego nie trzeba poglebiac, zluzy nie trzeba remontowac, nadbrzeza i porty tez same sie utrzymuja.
Oczywiscie ze droga wodna jest lepsza od ciezarowek zapierdlajacych po autostradach, ale twoj argument o darmowej drodze wodnej jest z dupy.
Co wiecej do transportu rzecznego trzeba miec uregulowane rzeki. Ich regulacja dlugoterminowo wplywa na wysychanie dorzeczy. Warto skalkulowac autostrada vs. rzeka vs
chyba powstania. Żegluga śródlądowa w polsce nie istnieje
https://www.marinetraffic.com/
wystarczy sobie tutaj porównać nas z np. niemcami
A co do Dunaju... Widziałeś pan kiedyś Dunaj? No właśnie, a ja znam kogoś kto widział. To taka rzeczka największa w Europie! Czym chcemy do niego startować?
Piękną dziką Wisłą, czy wyschniętą Notecią?
W dodatku: susza, brak wody i po pływaniu, pada: po pływaniu bo niebezpieczny nurt, powodzie itp Zima: kra, lód i to samo