@zmienilemlogin: Patrząc na waszych klientów widziałem, że jest grubo i już miałem pytać czy pracujesz w Nowym Jorku czy innym Londynie. Ale postanowiłem najpierw sprawdzić w sieci co to za agencja. I jakież było moje zdziwienie, że dzieli nas niewiele ponad dwa kilometry ;-) Jeśli pracujesz we Wrocławiu na Pułaskiego. Przejeżdżałem obok was niezliczoną ilość razy i nigdy bym nie wpadł, że w tak niepozornie wyglądającej kamienicy może być firma
@zmienilemlogin ok, to skoro już wiemy co to 'reel' to poproszę o garść informacji dotyczących użytego sprzętu i oprogramowania oraz czasu poświęconego na przygotowanie (nie mówiąc już o renderowaniu) przykładowej sceny ( ͡°͜ʖ͡°)
@husky83: Jeżeli chodzi o całościowe przygotowanie poszczególnych shotów, to raczej się nie wypowiem. Wszystko zależy od bardzo wielu czynników, podobnie jak już na etapie na którym za ujęcie biorę się ja - kompozytor. W moim przypadku compositing może trwać od kilku minut po kilka dni przy jednym ujęciu i jak zwykle - to zależy: czy mam wrzucić na sekudnowe, nagrane ujęcie kilka partilki lub flarę, czy dostaję kilkunastosekundowe nagrane tło,
Za twórczośc własną zawsze wykop :) Machnij parę tutoriali może - konkurencja Ci na tym nie wyrośnie a na pewno dla niedzielnych video edytorów masz sporo praktycznych uwag.
@MarcinOrlowski: Aktualnie pracuję z ludźmi dużo bardziej doświadczonymi i z większą wiedzą, od których wciąż się uczę... Nie śmiałbym robić tutoriali z compositingu... za malutki w tym jestem
@MarcinOrlowski: Polecam zatem ludzi z sieci od których nauczysz sie mnóstwo.. Andrew Kramer z After Effects.. a Nuke to np: Hugo's Desk czy VFX for flimmakers - kopalnia wartosciowej wiedzy przez którą sam jeszcze się nie przekopałem
No właśnie. Widzę, że sporo osób ma problem z wyobrażeniem sobie jak wygląda praca przy kompozycji obrazu. AMA chyba zbędne, ale może tu w kilku słowach opiszesz z czym tak naprawdę masz składając scenę do czynienia. Ile jest Twojej pracy w ostatecznym materiale, co od Ciebie zależy. Jak wygląda Twoje miejsce w łańcuchu ludzi - co otrzymujesz od twórców poszczególnych elementów scen i co jest Twoim produktem (i kto jest
Moja praca to praktycznie sam koniec łańcucha twórczego. Najczęściej jest tak, zę otrzymuję od ludzi nagrany plate do danej sceny (nagranie wiedeo które będzie np tłem), podmalówkę od arttystów 2d (jeśli np trzeba w tle wymienić góry na ciekawsze artysta to podmalowuje, ja później wstawiam to w compo, lub robi to dział 3d to zależy), elementy 3d dostaję już wyrenderowane z różnymi multipassami (czyli z wyrenderowanym danym elementem nie
@esik: Skończyłem ASP, na którym spotkałem mojego przyszłego szefa - to tyle jezeli chodzi o związek z zawodem. Początek nauki to internet i niezawodny Andrew Kramer - czyli jak chyba większość ludzi uczących się After Effectsa... pożniej cały czas nauka przez doswiadczenie, od znajomych, wspołpracowników i drogą prób i błędów... cały czas
Sporo ostatnio działam z animacjami i 3D na własną rękę i jak oglądam to tylko mogę się domyślać ile to godzin pracy i pewnie frustracji. @zmienilemlogin Szanuję, chciałbym kiedyś osiągnąć taki poziom. Akurat skupiam się na Cinemie, bo wydaje mi się być najbardziej przyswajalnym programem z rodziny maxów i blenderów. O mayach nie mówię. A ty? Jak szła twoja droga jeśli chodzi o poznawanie softu?
@acdart: ja z softu 3d miałem podejście jedynie do Blendera (chyba z 3 razy) tak na własne potrzeby. Kilka rzeczy bardzo prostych zrobiłem tez w Cinemie kiedy dołączyli jej wersje Lite do Aftera.
Ja wywodzę sie z rysunku i 2d. Zatem moja droga jeżeli chodzi o soft to: MS Paint, Paint Shop Pro, Photoshop, After Effects teraz Nuke (oczywiscie po drodze wiele roznych softów na chwilę i w miarę potrzeby..
Komentarze (123)
najlepsze
No właśnie. Widzę, że sporo osób ma problem z wyobrażeniem sobie jak wygląda praca przy kompozycji obrazu. AMA chyba zbędne, ale może tu w kilku słowach opiszesz z czym tak naprawdę masz składając scenę do czynienia. Ile jest Twojej pracy w ostatecznym materiale, co od Ciebie zależy. Jak wygląda Twoje miejsce w łańcuchu ludzi - co otrzymujesz od twórców poszczególnych elementów scen i co jest Twoim produktem (i kto jest
Moja praca to praktycznie sam koniec łańcucha twórczego. Najczęściej jest tak, zę otrzymuję od ludzi nagrany plate do danej sceny (nagranie wiedeo które będzie np tłem), podmalówkę od arttystów 2d (jeśli np trzeba w tle wymienić góry na ciekawsze artysta to podmalowuje, ja później wstawiam to w compo, lub robi to dział 3d to zależy), elementy 3d dostaję już wyrenderowane z różnymi multipassami (czyli z wyrenderowanym danym elementem nie
@zmienilemlogin Szanuję, chciałbym kiedyś osiągnąć taki poziom. Akurat skupiam się na Cinemie, bo wydaje mi się być najbardziej przyswajalnym programem z rodziny maxów i blenderów. O mayach nie mówię.
A ty? Jak szła twoja droga jeśli chodzi o poznawanie softu?
Ja wywodzę sie z rysunku i 2d. Zatem moja droga jeżeli chodzi o soft to: MS Paint, Paint Shop Pro, Photoshop, After Effects teraz Nuke (oczywiscie po drodze wiele roznych softów na chwilę i w miarę potrzeby..