E tam, chciał pokazać egzaminatorowi, że nawet przy takim przeciążeniu potrafi się jeszcze rozglądać na wszystkie strony. Przecież zasypiał z nudów pod koniec każdego testu.
@getfakof: Koleś "wymiękł" przy przeciążeniu 9G - to i tak dobry wynik, nie sądzę aby jeszcze był on pilotem, jednak większość bez przeszkolenia nie wytrzymałaby 2G. Dla niego każda atrakcja w wesołym miasteczku byłaby porównywalna do całodziennego bujania się na koniku na biegunach.
8g, masakra... krew odpływa z głowy i traci się przytomność poprzez niedotlenienie, wielu tak odpada, trzeba mieć predyspozycje fizyczne... Ubaw po pachy jak mu gały latają :D
W 2002 roku w Afganistanie amerykańscy piloci F16 zbombardowali 4 kanadyjskich żołnierzy, byli na dopalaczach. Winę zrzucili na pigułki, wszystkie zarzuty oddalono. W żadnych siłach powietrznych nie pozwalają na używanie amfetaminy, natomiast w USA jest wymagana.
nie pamiętam dokładnie ale w USAF pilot F-16 musi wytrzymać bodajże 9.0 G przez 10sek, piloci opisywali to uczucie jako siłowanie się ze słoniem leżąc na plecach
Aby zobrazować o co chodzi z tym 8 G. Standardowo serce ma jakieś 40 cm odległości do mózgu. Czyli musi wpompować krew na wysokość 40 cm. Jeśli przeciążenie wynosi 8 G to wtedy serce musi wpompować krew na wysokość 3,2 metra. Czyli jest to ogromny wysiłek dla serca i nie ma się co dziwić że piloci odpływają.
W skafandrze przeciw-przeciążeniowym potrafią wytrzymać 11G. Ten to jakieś słabe ma odruchy po powrocie świadomości. Niektórzy to rzucają się jak "kurczaki" jak to tam u nich nazywają. Nie wiedziałem, że tak szybko przyrasta to przeciążenie na wirówce...
Przyszłość należy do samolotów bezzałogowych. Najnowsze myśliwce są w stanie brać tak ciasne zakręty, że przeciążenie przekracza 20g. Człowiek by takiego czegoś nie przeżył.
Komentarze (93)
najlepsze
http://www.youtube.com/watch?v=o9YtD1jw_Qw&feature=related
W ZSRR to pilot działa na obciążenie.