400 pilotów pozywa Boeinga za zatajenie wad konstrukcyjnych
Ponad 400 pilotów dołączyło do pozwu zbiorowego przeciw amerykańskiemu konstruktorowi samolotów Boeing. Domagają się odszkodowania za "bezprecedensowe zatajenie znanych (firmie) wad konstrukcyjnych" samolotów 737 Max - podał w niedzielę australijski nadawca publiczny.
a.....a z- #
- #
- #
- #
- 70
- Odpowiedz
Komentarze (70)
najlepsze
pic taki luźniejszy
Czyżby też wszystkie sprinty ukończone na czas z maksymalnymi storypointami nie dawały gwarancji sukcesu?*
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
Katastrofy to wynik błędów pilotów, którzy walczyli z systemem automatycznie trymującym samolot zamiast go po prostu wyłączyć. Na kanale przeanalizował wstępny raport boinga i tam jest zaznaczone, że poprzednia załoga miała identyczny problem (jakich wiele się zdarza podczas użytkowania samolotów) i oni
1.zmodyfikowana maszyna wymaga automatyki, która zawodzi.
2. Wypadki wynikały z niedostatecznego przeszkolenia załogi która nie wiedziała jak wyłączyć automatykę. Pilotów uznano za winnych.
Wniosek końcowy - maszyna zawodzi ale winnych uznaje się pilotów którzy zginęli.
Przełóżmy to na motoryzację. Samochód tak źle się prowadzi że wymaga sporej poprawki elektroniki np ESP. W pewnych sytuacjach wymaga wyłączenia ESP. Wielu kierowców nie wie jak się wyłącza ESP. Dochodzi do śmiertelnych wypadków. Kierowców
Komentarz usunięty przez moderatora
@xaliemorph: nie dziwne że jest asymetria, bo z jednej strony masz firmę która od kilkudziesięciu lat robi bezpieczne samoloty, z drugiej firmę której jedyny produkt jest tak awaryjny że linie porezygnowały z już używanych maszyn (ze względu na wysoką awaryjność) i praktycznie nikt tych maszyn nie chce. Więc jak ma nie być asymetrii.
Mogliby się odegrać za VW dieselgate :)
aktualnie to nie do końca ponieważ prędkość rozprzestrzeniania się płomienia jest skończona, jego bezwładność elementów też jest większa ze względu na większe rozmiary tłoków, korbowodów, wału korbowego etc., samego faktu że zapłon następuje tylko w jednym punkcie, stopnia kompresji, kątów zapłonu i pewnie z 40 innych rzeczy
natomiast w przypadku silników turbowentylatorowych większy bypass ratio generalnie zwiększa "sprawność" ponieważ pozwala to przetłoczyć większe ilości powietrza poza silnikiem które efektywnie napędzają samolot
Komentarz usunięty przez moderatora
Niedługo będą pilotować ludzie po krótkim kursie z Flight Simulator.