Ciężko z takiego filmu powiedzieć co się stało, ale ja stawiam na silnik.
-wchodzi w korkociąg, podczas wykonywania figury powinien być widoczny dym, ale ten pojawia się tylko na początku i po chwili znika co sugeruje właśnie zgaśniecie silnika (w małych samolotach akrobacyjnych nie ma oddzielnych wytwornic dymu, do odparowania oleju parafinowego używa się rozgrzanego wydechu silnika) -wyjście z korka bez silnika jest trudniejsze, pilot mimo to opuszcza nos i stopniowo wygasza
@umowiony_znak_sygnal: Wysokości i szybkości. Też mi się wydaje że tuż przed uderzeniem chciał samolot wyprowadzi ć z korkociągu i wodować. Przydałby się film z tym jak to wyglądało wcześniej. Ale ci ludzie na brzegu to jacyś dziwni, jakbym widział że samolot spada prosto na mnie to bym #!$%@?ł jak dzik :)
Drugi wypadek po ośmiu latach Nawet podobny w sumie. @dromex: pamiętam, jak 8 lat temu jechałem nad morze i mieliśmy właśnie zahaczyć o Płock żeby zaliczyć piknik lotniczy... kurczę, szok że to już tyle lat.
Co jest nie tak z tymi pokazami? Co rok jakieś airshow i jakiś wypadek. To kto tam startuje jak sprawdzane są maszyny przed pokazem. Jakie procedury są obowiązkowe aby na takim pokazie się zaprezentować. Co roku jakiś samolot na takiej imprezie się rozbija i nic z tym nikt nie robi. Chyba ludzie czekają aż na jednym z takich pokazów samolot spadnie na oglądających i oglosza katastrofę wtedy zaczną mówić o procedurach. Narazie
@Ranger: tylko właśnie tego "przykozaczenia" nie rozumie. Nie zrobi jednej czy dwóch akrobacji to przecież nic się nie stanie. Najwyżej jakiś Janusz z grubym brzuchem pokrzyczy że nic ciekawego i że sam lepiej by przelot wykonał i tyle. Szkoda zycia. Chyba że samoloty nie są technicznie sprawdzane albo piloci z małą ilością oblatania ale trochę to watpliwe.
Zjawisko nazywa się flat spin (płaski korkociąg) i dochodzi do niego w momencie przeciągnięcia zbyt mocno steru i wówczas musimy 'pchać' stery w przeciwnym kierunku oraz nos 'do góry' czy też bawić się przepustnicą - 'gazować' silnikiem. Wynika to z braku naporu powietrza na stery i statecznik pionowy, przez co tracimy siłę nośną. Do wyjścia z spokojem ale przy odpowiedniej wysokości.
@porBorewicz07: ja akurat tu podałem wyżej katastrofy statku pasażerskiego w którym własnie powodem tragedii ponad 150 ludzi był wspomniany przez mnie wyżej płaski korkociąg. Wydaje mi się że dużym samolotem pasażerskim jest nie do wyjścia z takiego korkociągu ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (192)
najlepsze
-wchodzi w korkociąg, podczas wykonywania figury powinien być widoczny dym, ale ten pojawia się tylko na początku i po chwili znika co sugeruje właśnie zgaśniecie silnika (w małych samolotach akrobacyjnych nie ma oddzielnych wytwornic dymu, do odparowania oleju parafinowego używa się rozgrzanego wydechu silnika)
-wyjście z korka bez silnika jest trudniejsze, pilot mimo to opuszcza nos i stopniowo wygasza
Przydałby się film z tym jak to wyglądało wcześniej. Ale ci ludzie na brzegu to jacyś dziwni, jakbym widział że samolot spada prosto na mnie to bym #!$%@?ł jak dzik :)
Drugi wypadek po ośmiu latach
Nawet podobny w sumie.
Drugi wypadek po ośmiu latach
Nawet podobny w sumie.
@dromex: pamiętam, jak 8 lat temu jechałem nad morze i mieliśmy właśnie zahaczyć o Płock żeby zaliczyć piknik lotniczy... kurczę, szok że to już tyle lat.
@Beznory: po takim uderzeniu i pół godziny pod wodą raczej nie
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Pulkovo_612
rozbił się i pasażerski