Robotaxi: autonomiczna Tesla zastąpi Ci taksówkę szybciej niż myślisz.
Właśnie zakończyła się prezentacja poświęcona samo-jeżdżącym pojazdom, podczas której przedstawiciele Tesli przedstawili szczegóły autonomicznych taksówek, które... będą zarabiać dla swojego właściciela. Czy szykuje się koniec taksówkarzy i Ubera?
tacka z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 208
Komentarze (208)
najlepsze
Ja mam dla nich gratis radę, dla tych lepszych, niegłupich. Powinni stać się super mili i przyjaźni dla klientów. Zabawiać interesującą rozmową podczas jazdy. Może mogliby w jakiś sposób konkurować z robotami, które chociaż bezpieczniejsze i tańsze, będą przecież bezduszne.
@Voltix: w przeciągu ostatnich 3 miesięcy Tesla wykonała 100 000 zmian pasów (samodzielnie bez pomocy kierowcy). Bez żadnych problemów czy kolizji.
A jak samolot się rozbije, to ludzie protestują? Nie. Bo to nadal najbezpieczniejszy środek transportu.
Skąd przekonanie, że przecietny człowiek jest w stanie zrobić coś lepiej niż wysocewyspecjalizowany algorytm i komputer?
Goni tak mocno, że TOP5 producentów nie zmieniło się od co najmniej dekady xD.
Na razie jedynym producentem, który przełamał monopol Japonii na niezawodność, oraz urósł do rangi światowego gracza w pełnym tego słowa znaczeniu
Gowno wiesz ile zarabiam i nie mierz mnie swoja miara - niezawodnosc jest istotna jezeli robisz wiecej niz 5k/rok. Tak, lubie gdy moje auto dziala - dlatego kupilem nowe, kolejne juz koreanskie auto, tym razem segmentu d. Gdybym chcial moglbym kupic Lexa czy inne gowniane premium. Cholera, moglbym tez kupic jakies ev, ale tam nawet nie patrze - z hybryd kreci mnie Niro.
Karoseria w tym rankingu nie ma
Jestem fanem muska i zwolennikiem wielu rzeczy, w których siedzi. Z drugiej strony mam dość psychofanów, którzy papugują tylko i nie weryfikują tego, co rzeczywiście jest robione, a co jest tylko marketingiem i dbaniem o PR...
I to nie komputer czy algorytmy są problemem, ale czujniki.
Po prostu nie istnieję jeszcze na tyle dobre czujniki żeby dorównać ludzkiemu oku, a te istniejące (kamery, lidar) nie radzą sobie z warunkami atmosferycznymi.
Kilkadziesiąt lat minie zanim będziemy mieli w mirę tanie i solidne lidary i macierze radarowe, i na tyle dobrze wytrenowane algorytmy sieci neuronowych do rozpoznawania obrazu, żeby uzyskać wystarczający SIL
@eeemil: Tesla ma 8 kamer, radar, 12 sonarów, widzące 360 stopni do okoła auta. Nie wiem jak Ty, ale ja nie mam oczu do okoła głowy.
Do tego do chodzi prędkość reakcji, brak rozkojarzenia, i stale ucząca się flota. Tesla już teraz jest 2 razy bezpieczniejsza niż statystyczny kierowca, a to się będzie tylko polepszać.