Tunel pod Łodzią staje się faktem. Umowa na maszyny do drążenia ziemi podpisana
Budowa podziemnej linii kolejowej Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska wkracza w kolejny etap. Wykonawca zamówił specjalistyczne maszyny do drążenia tuneli. Umiejscowiona na przodzie maszyny tarcza obraca się 3 razy na minutę - rozdrabnia grunt, który jest na bieżąco wydobywany na powierzchnię.
Projekt_Inwestor z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 121
- Odpowiedz
Komentarze (121)
najlepsze
Fajna wiertarka wysokości 4 piętrowego bloku mieszkalnego. Z wiki największa na świecie jaka ma kopać tunel w Petersburgu ma mieć średnicę 19,25 metra.
Ile to musi prądu zużywać
trzymam kciuki za brak wstrzymywania prac w związku ze znaleziskami archeologicznymi ;)
Komentarz usunięty przez moderatora
Rosjanie bali się szybkiego transportu koleją wojsk wroga, więc nie rozwijali sieci kolejowej przy granicy.
Jest to idealnie zobrazowane na starych mapach kolei pod zaborem pruskim i rosyjskim: widać ilość i kierunki. Dwie zupełnie różne koncepcje bo akurat Niemcom zależało na szybkim transporcie wojsk i materiałów w pobliże potencjalnego
A jak się tak zastanawiam dlaczego takich maszyn nie buduje się po prostu w postaci modułów które by można szybko zmontować