Tarcza hamulcowa i zaciski Bugatti przy hamowaniu z prędkości 380 km/h
![Tarcza hamulcowa i zaciski Bugatti przy hamowaniu z prędkości 380 km/h](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_cpjYGSGcg7iYeOYDwedtXtJtkNSYjfp5,w300h194.jpg)
Firma Bugatti niedawno ogłosiła, że stworzyła pierwszy na świecie zacisk hamulcowy z jednolitego kawałka tytanu przy pomocy drukarki 3D. Teraz możemy zobaczyć, jak grzeje się tarcza i zacisk przy hamowaniu z prędkości 380 km/h. W trakcie najnowszych eksperymentów na stanowisku rozpędzono tarczę...
![sznaps82](https://wykop.pl/cdn/c0834752/2a3a68440e121c98a06518521fd9ba4c82e75f972313159ac090c1f5868c1acd,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 150
- Odpowiedz
Komentarze (150)
najlepsze
@Pro-Xts: Ale to nie jest tak, że początkowo hamują odwracaczem ciągu do 80mph a potem hamulcami w kołach... Hamulce w kołach działają praktycznie od przyziemiania a odwracacze ciągu tylko zmniejszają ich obciążenie w początkowym zakresie prędkości.
Ludzie często myślą, że odwracacze ciągu to główna siła hamujące samoloty pasażerskie przy lądowaniu, a wcale tak nie jest. Zauważ, że ten twój
źródło: comment_4FOjNJIUf2qB4VaYNxZorIxb4i5h52Bp.jpg
Pobierzźródło: comment_a5MzpMUkrTXuEhSpPc8Bn4De70tFrMRA.jpg
PobierzBiło rekord prędkości a nie hamowania. Ja bym zadał pytanie inaczej - jak Koeniggseg hamuje z nieporównywalnie mniejszym budżetem niż VAG?
Być może zrobiono tak żeby tylko przetestować sam zacisk, ale może był to również test samej koncepcji hamulców do pojazdów o wysokich osiągach opartych o klasyczne tarcze żeliwne.
A może użycie żeliwnej tarczy miało na celu po prostu narobienie iskier (karbonowe chyba nie iskrzą, tylko kurzą i gorzej by wyglądały na filmie)? Bo żeliwna tarcza
źródło: comment_W72xbaUfQzQNSUUHkcrY6heqsStDefut.jpg
Pobierzźródło: comment_hBzJgvjeZsST5LqVgiHXKoLEpxoZinwg.jpg
Pobierz@Damaran: Jeśli to ogląda prawdziwy janusz to i tak nie ma znaczenia, bo wyląduje w rowie jak mu opornik w miejscu lampki ABS przypomni o drobnym fakcie, że cały system jest jedynie na papierze ( ͡° ͜ʖ ͡°)