Witam serdecznie wszystkich wykopkowiczów. To moje pierwsze znalezisko no i niestety będzie średnio przyjemnie.
Zacznijmy od tego, że obecnie mieszkam w Poznaniu. Jak wiecie albo nie wiecie od paru dni można tu wypożyczyć na minuty hulajnogi elektryczne firmy Lime.
Wow, ale super!
No właśnie niestety nie. Dziś doświadczyłem tej wątpliwej jakości usługi. Pod wpływem chwili postanowiłem założyć konto i wypożyczyć sobie hulajnogę na parę minut. I tu zaczęły się pierwsze problemy.
1. Hulajnoga nie była sprawna. Jej prędkość maksymalna wynosiła 2km/h. Myślę, ok. Może muszę się kawałek przejechać to się jakoś załączy i będzie spoko. Jak się pewnie domyślacie nic się nie zmieniło. ( ͡° ʖ̯ ͡°) Stwierdziłem jednak, że do przejechania mam jakieś 600m więc dojadę do punktu docelowego i chociaż przejadę się na "zwykłej" elektrycznej hulajnodze.
2. UWAGA tu się zaczyna zabawa. Kiedy dojechałem na miejsce i chciałem zwrócić wynajęty sprzęt okazało się, że to nie takie proste jak może się wydawać .¯\_(ツ)_/¯
Aplikacja działała świetnie do momentu kiedy wciskałem przycisk "zwróć pojazd" (czy jakoś tak) wtedy musiałem wykonać zdjęcie pojazdu, żeby następnej osobie łatwiej było go znaleźć. I kiedy klikałem przycisk zatwierdzający zdjęcie aplikacja zawieszała się. Czynność powtórzyłem z 40 razy, a czas upływał. I niby 50gr/min to nie tak duże pieniądze ale wyobraźcie sobie, że co minutę ktoś zabiera wam z portfela 50gr, a wy nie możecie nic na to poradzić. Niefajnie co? Myślałem, że to może wina mojego sprzętu ale jak się później okazało problem raczej nie leży po mojej stronie. Dlaczego raczej? Bo taki problem miało mnóstwo użytkowników. Kolejne mnóstwo ludzi miało inne problemy. Wystarczy wejść tu i poczytać. Polecam.
Stwierdziłem, że może czas zadzwonić na infolinie i wiecie co? Nigdzie nie znalazłem numeru. Ani w aplikacji. Ani na sprzęcie. Ani na oficjalnej stronie. Jedyny numer telefonu jaki znalazłem na sprzęcie faktycznie prowadził do siedziby firmy.
W Stanach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Numer znalazłem dopiero kiedy wróciłem do domu. Wiecie gdzie? Na stronie dailyweb'u o tutaj. Trochę to śmieszne. Najlepsze jest to, że o tej godzinie nie ma opcji się tam dodzwonić. I może to ja jestem nienormalny ale wydaję mi się, że skoro firma oferuje swoją usługę całodobowo to może uczciwie byłoby prowadzić całodobową infolinie?
Swój problem rozwiązałem poprzez wylogowanie się z konta i odłączenie karty płatniczej. Lime skasował ode mnie 20 zł za 5 minut faktycznej jazdy + ponad 30 minut stresu i walki z wadliwą aplikacją. Po ponownym zalogowaniu hulajnoga nie była już do mnie przypisana ale nie dało też się jej wypożyczyć. Kto wie, może jutro obudzę się z jakimś sporym rachunkiem?
I ok do jednej rzeczy muszę się przyznać. Zaparkowałem w strefie niedozwolonego parkowania. Uprzedzając wasze pytania. To nie był powód mojego problemu. Skąd wiem? W pobliżu były zaparkowane też inne hulajnogi. A nawet sama firma w aplikacji podkreśliła, że pojazd da się tam zaparkować ale grozi to nałożeniem kary: (że strefa jest niedozwolona zorientowałem się po wylogowaniu)
Jutro zadzwonię na infolinię i dowiem się co się właściwie (za przeproszeniem) o------o.
#afera #poznań #wrocław #warszawa
Komentarze (241)
najlepsze