Morele.net ciąg dalszy absurdów
kolejne zaniedbania i nadużycia
W dzisiejszej odsłonie poddamy szerokiej dywagacji jakim kalendarzem posługują się #morele i w jakiej strefie czasowej żyją oraz do jakich przepisów prawa stosuje się firma (bo na pewno nie do polskich).
Zawsze z pewną dozą uśmiechu podchodziłam do tematów z #morele_net bo w końcu jesteśmy ludźmi a sytuacje czasem nawet te najbardziej absurdalne mogą być wynikiem błędu lub zwyczajnej pomyłki. Niestety moje złudne nadzieje dotyczące tego kolosa rozwiały się z chwilą próby załatwienia swojej reklamacji z tytułu rękojmi.
Reklamacja została złożona 28.10.2018, następnego dnia (29.10) towar wraz dostarczony do netpunktu. Oczekiwałam odpowiedzi zgodnie ze złożoną reklamacją w ciągu 14 dni. Następnego po terminie rozpatrzenia złożyłam zapytanie w sprawie RMA i wywiązała się taka dziwna konwersacja z Panem odpowiedzialnym za moje zgłoszenie:
Pewnie wszyscy wiedzą jak to działa ale przytoczę dla przypomnienia:
Ze strony Moreli informacja na temat rękojmi:
Możliwość zgłaszania reklamacji z tytułu rękojmi - przysługuje klientom na zasadach opisanych w regulaminie i w sposób regulowany ustawą.
1. Możliwość skorzystania z tej formy reklamacji istnieje do 2 lat od daty zakupu.2. Kupujący powinien określić sposób doprowadzenia towaru do zgodności z umową (wymiana, naprawa, obniżenie ceny lub zwrot).W przypadku, kiedy konsument żąda wymiany rzeczy lub jej naprawy, przedsiębiorca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że opcja wskazana przez konsumenta:
-Byłaby niemożliwa do zrealizowania dla sprzedawcy – np. ze względu na zaprzestanie produkcji określonych części zamiennych lub całego towaru
albo
- W porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów – np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości.
Ustawa Kodeks Cywilny
Art. 561 [5] Uchybienie przez sprzedawcę terminowi do ustosunkowania się do żądania kupującego
Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
#Morele serio??!! co tu się odpierdala...
Pomyłkę to ja rozumiem ale celowe wprowadzanie człowieka w błąd, zaniedbanie obowiązków rozpatrzenia reklamacji w terminie a później rżnięcie głupa, że to zależy od tego co powie producent kiedy w żaden sposób nie ustosunkowaliście się do reklamacji w wyznaczonym do tego terminie?!
Mirki co sądzicie? czy zespół morele.net to jakaś odmiana choroby zaraz obok zespołu mBanku? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarze (198)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora