@Przeemek06 Właśnie kto wprowadził u nas ten chory niemiecki system autostrad, gdzie tankuje się na mopach?
W Stanach przy każdym większym zjeździe albo róży takim które ma maisteczko w okolicy, jest zaraz 5 stacji i 3 jadłodajniei czasami warsztaty. I to wszystko w miasteczku obok autostrady. Zyskuje miasteczko (zatrudnienie i handel), zyskuje stacja (nie musi mieć koncesji autostradowej), zyskują mieszkańcy (miejsca pracy, i ewentualne usługi). Przy koncesyjnym systemu zyskuje tylko państwo,
@ukradlem_ksiezyc: Czekaj, czekaj. Wprowadzil system... Przeciez poza obszarem autostrady kazdy moze kupiwac grunt i budowac co zechce, takze stacje benzynowe wiec moga byc stacje przy kazdym wiekszym zjezdzie
Stacje na MOPach sie znajduja bo takie sa wymagania odnosnie standardu autostrady.
Dodatkowo system niekoniecznie musi byc nazywany Niemieckim poniewaz w Hiszpani, ktora przejechalem prawie cala samochodem jest podobnie, ze stacje takze dostepne sa na zamknietym odcinku autostrady w punktach odpowiadajacych naszym
Stacja benzynowa na autostradzie to nie jest taki intrantny interes jak sie Wam wydaje :) Dlaczego na A4 od Krakowa na wschod nie moga obsadzic wszystkich MOPow od kilku lat by moc rozpoczac pobierac oplaty? (MOPy musza miec standard wymagany ustawa zeby moc pobierac za odcinek pieniadze). Ano dlatego, ze taki operator punktu MOP musi placic haracz staly i spory % od wszystkich dochodow. Dodatkowo sa MOPy bodajze 3 standardow i na
@Mbt_Grt: a zdajesz sobie sprawę, ze takie korporacje maja karty flotowe, a ceny paliwa maja ustalone indywidualnie na całej sieci stacji danej marki? To, ze cena na Orlenie na A1 wynosi 6zl, nie znaczy, ze korporacja tyle płaci. To cena dla szaraczka.
@hijack5671: Zalezy ile jedziesz - i dystans i predkosc.. Z Berlina do Warszawy na pełnym baku obroce, ale jak bym mial tylko 3/4 to do Wawy nie mam szans dojechac (chyba ze wlokac sie 90km/h za tirem). Na poludniu jeszcze lepiej - mamy A4 od Zgorzelca gdzies za Rzeszow az - i tam wiekszosc aut, jadac nawet 140km/h moze miec problem dojechac do konca..
@Przeemek06: Przykład kolegi: VTR 1000 - spalanie prawie 15l/100km, bak jakieś 16L pojemności i brak wskaźnika ile paliwa zostało w baku (tylko kontrolka rezerwy). W praktyce oznacza to tankowanie co stacja benzynowa. Jak jeździliśmy razem, to ostrzegałem go, że niedługo kończy mu się paliwo, gdy ja miałem pół baku jeszcze :)
Komentarze (99)
najlepsze
Właśnie kto wprowadził u nas ten chory niemiecki system autostrad, gdzie tankuje się na mopach?
W Stanach przy każdym większym zjeździe albo róży takim które ma maisteczko w okolicy, jest zaraz 5 stacji i 3 jadłodajniei czasami warsztaty. I to wszystko w miasteczku obok autostrady. Zyskuje miasteczko (zatrudnienie i handel), zyskuje stacja (nie musi mieć koncesji autostradowej), zyskują mieszkańcy (miejsca pracy, i ewentualne usługi). Przy koncesyjnym systemu zyskuje tylko państwo,
Stacje na MOPach sie znajduja bo takie sa wymagania odnosnie standardu autostrady.
Dodatkowo system niekoniecznie musi byc nazywany Niemieckim poniewaz w Hiszpani, ktora przejechalem prawie cala samochodem jest podobnie, ze stacje takze dostepne sa na zamknietym odcinku autostrady w punktach odpowiadajacych naszym
Dlaczego na A4 od Krakowa na wschod nie moga obsadzic wszystkich MOPow od kilku lat by moc rozpoczac pobierac oplaty?
(MOPy musza miec standard wymagany ustawa zeby moc pobierac za odcinek pieniadze).
Ano dlatego, ze taki operator punktu MOP musi placic haracz staly i spory % od wszystkich dochodow.
Dodatkowo sa MOPy bodajze 3 standardow i na
Na poludniu jeszcze lepiej - mamy A4 od Zgorzelca gdzies za Rzeszow az - i tam wiekszosc aut, jadac nawet 140km/h moze miec problem dojechac do konca..
@Przeemek06: Dobre motocykle mają małe zbiorniki (żeby mało ważyły) oraz duże zużycie paliwa (bo są szybkie) ( ͡° ͜ʖ ͡°)