Zanim pojawią się pytania dociekliwych Wykopków nie obeznanych z tematami kolejowymi, to zrobie małe FAQ ( ͡°͜ʖ͡°)
- Kierownica służy do zmiany prędkości a nie do skręcania. - Cykanie to dźwięk wydawany przez wskaźnik prędkości z zabudowanym wewnątrz kolejowym tachografem. - Migające nad pionowymi wskaźnikami lampki (oraz ewentualny brzęczyk), to system czuwaka aktywnego. - Czuwak aktywny, ma za zadanie, zatrzymanie składu gdy prowadzący pociąg maszynista
Przepraszam za przekleństwa, jednak niestety w #!$%@? telefonie musiała się odświeżyć strona #!$%@? jego mać ( ͡°͜ʖ͡°) Zatem kontynuując:
- ...w układzie Oerlikona - FVel6. - Okrągłe wskaźniki to manometry układu hamulcowego a pionowe, prostokątne, to wskaźnikuli układu zasilania prądem elektrycznym
@pies_harry generalnie z dwoch powodow: 1-dbalosc o jak najdluzszy dobry stan zestawow kolowych (glownie kiedys, kiedy maszyny byly planowe a teraz ucza wrecz przeciwnie i raczej zabrania sie luzowania loka) 2-latwiej wyczuc hamowanie dlugiego skladu i mozna poczuc moment kiedy mozna dac w luz 3-przy hamowaniu z odluzniaczem mamy mniejsza mase hamujaca (odpada nam maszyna) co przydaje sie przy lekkim podhamowaniu
Ale jak mowie, sa dwie szkoly, wiec roznie sie jezdzi
Na filmiku fajnie to wygląda ale pewnie capi nieziemską monotonią, pewnie po paru latach wpatrywania się w szyny po 8 godzin dziennie, maszynista widzi tory jak zamyka oczy.
@ProfiBoy: Skąd to skojarzenie, że jedyną przygodą jaka może spotkać maszynistę na szlaku jest jeżdżenie po samochodach/ludziach? W każdym praktycznie znalezisku w którym mowa jest o pracy maszynisty pojawiają się legendy o maszynistach na których mówi się 'oczko', w powiązanych ląduje film 'Egzekutorzy' a któryś użytkownik wspomina o koledze wujka, który to po 60 wypadkach przestał już sobie nawet znaczyć w kalendarzu. To nie jest nasza codzienność. To jest jakiś promil
Może ktoś wytłumaczyć dlaczego prędkość nastawia się "kierownicą" a nie wajchą "przód/tył"? Za dużo "stopni" i wajcha musiałaby mieć pół metra żeby precyzyjnie ustawiać?
@bodziec: W nowych lokomotywach zadajesz moc procentowo. Na starych lokomotywach "dodajesz gaz" kierownica. Zmiana pozycji nastawnika przesterowywuje odpowiednio styczniki które odłączają opory rozruchowe aż dochodzi sie do pozycji bezoporowej czyli bezpośredniego podłaczenia silnika/grupy silników do źródła zasilania, wtedy operujemy bocznikiem(ta mała wajcha po lewej). Bocznikowanie polega na dokładanie równolegle do silników bocznika oporowego bądź indukcyjnego. Zmienia on wzbudzenie silnika przez co osiągamy większa prędkość kosztem mocy.
Komentarze (96)
najlepsze
- Kierownica służy do zmiany prędkości a nie do skręcania.
- Cykanie to dźwięk wydawany przez wskaźnik prędkości z zabudowanym wewnątrz kolejowym tachografem.
- Migające nad pionowymi wskaźnikami lampki (oraz ewentualny brzęczyk), to system czuwaka aktywnego.
- Czuwak aktywny, ma za zadanie, zatrzymanie składu gdy prowadzący pociąg maszynista
Zatem kontynuując:
- ...w układzie Oerlikona - FVel6.
- Okrągłe wskaźniki to manometry układu hamulcowego a pionowe, prostokątne, to wskaźnikuli układu zasilania prądem elektrycznym
( ͡~ ͜ʖ ͡°)
1-dbalosc o jak najdluzszy dobry stan zestawow kolowych (glownie kiedys, kiedy maszyny byly planowe a teraz ucza wrecz przeciwnie i raczej zabrania sie luzowania loka)
2-latwiej wyczuc hamowanie dlugiego skladu i mozna poczuc moment kiedy mozna dac w luz
3-przy hamowaniu z odluzniaczem mamy mniejsza mase hamujaca (odpada nam maszyna) co przydaje sie przy lekkim podhamowaniu
Ale jak mowie, sa dwie szkoly, wiec roznie sie jezdzi
Przyjemnej podróży... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
sygnał baczność