Projektant mostu w Genui już 39 lat temu przestrzegał przed jego korozją
Już 39 lat temu projektant mostu w Genui Riccardo Morandi ostrzegał przed jego korozją z powodu wpływu morza i zatrucia środowiska. W ujawnionym or raporcie pisał: "Wcześniej czy później, być może już za kilka lat, konieczne będzie usunięcie wszelkich śladów rdzy".
a.....a z- #
- #
- #
- #
- #
- 50
- Odpowiedz
Komentarze (50)
najlepsze
Ziemia nie drzy w promieniu kilkuset metrow, max to kilka metrow. Projektuje wlasnie kostrukcje ochronna nad starym kablem elektrycznym, ktory jest bardzo wrazliwy na wszelkie drgania i wbijamy stalowe scianki szczelinowe wrac ze stalowymi
@fraciu: Tam akurat różne naprawy zrobiono i jedna z nich przyczyniła się do katastrofy.
Miałem o tym wykład dawno temu na studiach, ze zdjęciami z ekspertyzy po fakcie.
To była taka katastrofa, że każdy budowlaniec na uczelni mógł o tym zrobić wykład, bo w każdej dziedzinie było coś delikatnie spieprzone. Błędy projektowe, włącznie z obciążeniami, błędy wykonawcze, złe utrzymanie, jakaś awaria połączeń i nieudolne naprawy...
tak szereg wspolistniejacych wad, obiekt mostowy to nie cep gdzie sa dwa badyle i sznurek, a skomplikowana konstrukcja. Obiekt sprężony, podwieszony wykonywany wtedy w nowoczesnej technologii. Relacje swiadkow wskazuja, ze pierwszy poległ filar mostu, nie wiadomo na razie czy przyczyna tego bylo zerwanie sie skorodowanych ciegien czy zmiazdzenie czesci filara. Wczoraj czytałem, że Włosi sami jeszcze nie wiedzą co było przyczyną tragedii i
@zubrajestem: nie mam żadnego pojęcia w tym temacie, coś tam akurat poczytałem, i trafiam na cos takiego>
Już widzę jak ktoś beknie w Włoszech które na pewno nie są lepiej zorganizowane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Z
ale co ciekawe o płytki bali się jeszcze przed startem, a o uszczelki dopiero po kilku lotach. Mimo tego przez 2x lat nie rozwiązali problemu odpadającej pianki. Jedyna różnica to taka że z tego co wiem każdy się spodziewał że jebnie HFRSI (czarne płytki) a nie RCC (szare).
Nie było planu jakiegoś rozwoju promów a następcę (X-33) u-----i zaraz przed Columbią. W sumie plus taki że jebło wcześniej niż
Dlaczego?
Jako inżynier wiedział w jakich warunkach będzie użytkowana jego konstrukcja, a mimo to zaprojektował ją w sposób który w przypadku niedostatecznej konserwacji spowodowanej np. długotrwałym kryzysem finansowym, wojną etc. w przypadku najdrobniejszej awarii groził katastrofą budowlaną.
Skoro było wiadomo, że zasolone powietrze, że korozna to do cholery trzeba było zdublować liny.
Albo chociaż zabezpieczyć je przed korozją we właściwy sposób, a