No tak, tramwaje to zło :\ A jednak wolę jechać tramwajem bo jest bardziej korkoodporny. A pamiętacie system MISTER? Promowany jeszcze jak byłem na studiach, a więc koło 2007. Korwin byłby zachywcony.
Pojazdy sieci MISTER to przeszkolone pięcioosobowe gondole podwieszone na szynie umocowanej na słupach. Po ruszeniu z przystanku, gdzie czeka zawsze kilka gondoli, są one przyśpieszane do prędkości ok. 40 km/godz i włączają się do ruchu na głównej magistrali,
A to tramwaje są święte, że nie można ich tykać? Są nieergonomiczne, tory dla nich zajmują cały pas jezdni, który mógłby zwiększyć przepustowość. Jako transport publiczny autobusy są lepsze, bo nie potrzebują specjalnego pasa ruchu, nie potrzebują tak rozbudowanej infrastruktury do działania przez co są bardziej elastyczne. Jeśli chcesz zrobić nową trasę, nie musisz przebudowywać pół miasta. Oczywiście, że teoretycznie mogą być szybsze, jako że nie muszą stać w korkach, tak samo
Tak samo można powiedzieć, że tramwaj to dokładanie drogi bo trzeba dojść na przystanek. Kilka minut zejścia do podziemia w porównaniu z zabraniem całego pasa, marnotrawieniem przestrzeni miasta to nic. W metrze nie ma korków, a tym bardziej świateł. Poza tym przez to że ty sobie jedziesz bez korków, inni kierowcy muszą czekać w nich dłużej, bo mają jeden pas mniej. Gdyby zamiast torów tramwajowych był pas, zwiększyła by się ogólna przepustowość,
Chciałbym żeby wygrał w jakimś sporym mieście, ale nie spośród tych największych (żeby zbyt dużych szkód nie narobić). Jakiś Olsztyn, Gorzów Wielkopolski czy inny Toruń. Może #!$%@? i sparaliżowane przez jego urojenia miasto przemówiłoby do rozumu fanatycznym kucom xD
I niech ktoś mi powie, że to nie jest agent. Dlaczego prawica realna nie może od 30 lat wejśc do sejmu mimo dużego potencjału społecznego? Ten człowiek zawsze torpeduje powagę prawicy.
Komentarze (209)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
http://teatrnn.pl/kalendarium/node/2040/miejski_indywidualny_system_transportu_elektryczno_rolkowego_mister_%E2%80%93_spotkanie
https://en.wikipedia.org/wiki/Metrino
W metrze nie ma korków, a tym bardziej świateł. Poza tym przez to że ty sobie jedziesz bez korków, inni kierowcy muszą czekać w nich dłużej, bo mają jeden pas mniej. Gdyby zamiast torów tramwajowych był pas, zwiększyła by się ogólna przepustowość,
@Ingeborg: Co jest łatwiejsze i szybsze - przejście przez jezdnię czy zejście do tunelu i nie pogubienie się w tej plątaninie.
Różnica skali między tymi megalopolis, a polskimi miastami jest jednak znaczna.
Nie twierdzę, że metro to zło. Te miliardy wtopione w M-2 i kolejne nitki można było jednak wykorzystać rozsądniej.
Unia się
@marekmarecki44: a kiedy ostatnio miał rację?