Co naprawdę dzieje się z bateriami w Tesla S 85 po 5 latach użytkowania.
Bardzo ciekawy filmik z statystykami do 5-letniego użycia dla samochodu TESLA. Autorka kanału youtube Like Tesla (właścicielka Tesla Model 3, Tesla Model X) podzieliła się interesującymi danymi związanymi z samochodami. Degradacja baterii za 5 lat wynosi około 3% ! (przebieg 120,636 km)
RFpNeFeFiFcL z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 240
Komentarze (240)
najlepsze
Przebieg nowego wg specyfikacji producenta przy pełnym naładowaniu 265 mil (426 km)
Degradacja za 5 lat wynosi około 3% (przebieg 120,636 km)
Ładowała się w domu, zasięg jej wystarczał więc nie widziała sensu jazdy do ładowarki.
Być może czas kosztuje więcej niż kilka $ za prąd.
Inaczej pisząc pojemność baterii nowego auta mogła być nie wykorzystywana w całości a np w 80% by wraz z jej utratą przechodzić w okolice 100% aby ta degradacja nie była dla klienta odczuwalna i nie wpływała na ocenę auta.
Zresztą na ile pamiętam za wersję auta
Było to w wersji 60kWh zablokowanej do 40kWh.
Tesla wycofała baterię 40kWh, ten kto nie dopłacił do 60kWh dostał fizycznie 60kWh zablokowana do 40kWh.
@frugom:
No właśnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ot, tak samo jak samochody spalinowe są kiepskie do miast, tak elektryczne póki co kiepskie na wojaże po Europie.
@X4n01: Byłeś kiedyś w USA? Tam się ludzie rozpychają zderzakami przy parkowaniu w kopercie i nawet takie gumowe osłony mają na zderzakach z tej okazji. ¯\_(ツ)_/¯
Poza tym producenci spalinowych muszą zaniżać spalanie, bo debilne przepisy wymagają od nich łamania praw fizyki... Elektryki nie mają tego problemu, jak do tej pory nie słyszałem, żeby Tesle miały problemy