Poczta Polska stosuje nieuczciwe praktyki aby wyłudzić pieniądze.
Proszę o WYKOP! Poczta Polska nie informuje dostatecznie nadawców o zmianie regulaminu przesyłek i próbuje wyłudzić bardzo wysokie dopłaty.
pietrek3121 z- #
- #
- 11
- Odpowiedz
Proszę o WYKOP! Poczta Polska nie informuje dostatecznie nadawców o zmianie regulaminu przesyłek i próbuje wyłudzić bardzo wysokie dopłaty.
pietrek3121 zW maju 2018 roku Poczta Polska zmieniła regulamin dla przesyłek Pocztex.
Otrzymałem list informujący że przesyłki "o nieregularnych kształtach, posiadające wystające elementy lub składające się z dwóch połączonych ze sobą opakowań oraz tuby" będą uznawane za niestandardowe".
Uznałem że mnie to nie dotyczy, bo wysyłam przesyłki o wymiarach 50x30x20, estetycznie zapakowane i o kształcie zbliżonym do prostokąta.
Otrzymałem fakturę, gdzie okazało się że naliczono mi kosmiczną opłatę za przesyłki niestandardowe.
Pierwsza moja myśl, to że jestem jakiś nienormalny i nie umiem czytać :) zadzwoniłem do kilku znajomych i mają podobnie, z listu wynikało że nie wolno wysyłać jakichś dziwacznych kształtów.
Następny krok to telefon do opiekuna handlowego z Poczty, od którego uzyskałem następującą informację "No niestety, chyba ktoś tą informacje nie do końca napisał dobrze to o co chodziło, ale wie Pan pomyłka. Regulamin się zmienił i teraz można wysyłać tylko paczki w foliopaku od nas albo w kartonie bo pozostałe są niestandardowe. Paczki zostały już nadane, więc no będzie musiał Pan zapłacić za tą fakturę. Możemy spróbować złożyć reklamację, ale będzie ciężko coś zrobić a już na pewno nie uda się anulować całości dopłat"
Wg. mnie podejście jest nieuczciwe, żadna prywatna firma nie pokusiłaby się o to żeby nie zadzwonić z informacją "Panie, teraz się regulamin zmienił i od dzisiaj trzeba wszystko w karton pakować, także proszę o informacje czy przepakuje Pan czy wysłać za dodatkową opłatą"
Myślę, że sporo osób nie jest świadome nowych wytycznych i w ciągu kilku dni otrzyma faktury które ich mocno zdziwią.
Proszę o wykop, żeby osoby które zostały w podobny sposób "niepoinformowane" mogły zobaczyć. Wiadomo że żadna firma, nawet Państwowa nie boi się bardziej niczego innego jak tego, że ich "sposoby optymalizowania zysków" przedostaną się informacji publicznej.
Komentarze (11)
najlepsze
Na razie przejrzę jak terminowo były dostarczane przesyłki, w razie opóźnienie reklamacja i zwrot kosztów. Do kiedy tylko będę mógł.
Czyste #!$%@?ństwo. Opłata za paczkę 19zł, dopłata za niestandard 100zł!!!
Naciągną kogo się da, a za kilka miesięcy będą zmieniać regulaminy od nowa i prosić klientów, aby do nich wrócili.
Niech mnie wtedy w pompę cmokną!
Ale szczerze mówiąc dla mnie zasady były jasne, może mój opiekun lepiej to opisał!? ale szczerze to jak dla mnie to pismo które opisujesz
"że przesyłki o nieregularnych kształtach, posiadające wystające elementy lub składające się z dwóch połączonych ze sobą opakowań oraz tuby będą uznawane za
Co do tego ze prywatne firmy by tak nie robiły to mnie sendit windykuje od pół roku. Paczki dostarczyli ale na sortowni u ich operatora niby paczki urosły i trzeba dopłacić (100 zł na paczkę).
Tak, KIEROWNIK DZIAŁU OBSŁUGI KLIENTA BIZNESOWEGO I INSTYTUCJONALNEGO nie wie czy dana paczka jest standardowa wg.