To tłumaczy, dlaczego w amerykańskich filmach tak często występują kierunki nie tylko w gadce policjantów, ale też innych zmotoryzowanych a nawet pieszych.
Przy takim układzie ulic lepiej powiedzieć jedź na wschód niż w prawo. Ludzie mniej więcej orientują się w układzie miast i stanów, jest na tyle prosty, że w prostocie leży jego siła.
Ale jest też chyba dlatego taki prosty, bo może. Tzn kraj jest gigantyczny w porównaniu ze swoim zaludnieniem.
Prostopadły układ ulic w amerykańskich miastach wynika tylko z tego, że grunty były najpierw dzielone na równe kwadraty, a dopiero potem sprzedawane. A bo bokach kwadratów i prostokątów prowadzono drogi. A więc wynika to z historycznych podziałów gruntów, bo tak było wygodniej je dzielić i sprzedawać i z żadnych innych przyczyn. Poza tym kiedy wprowadzono ten system (pocz. XIX w.), to samochody jeszcze nie istniały i nikt nie myślał
od sasa do lasa: +możliwość niestandardowych kształtów działek +możliwość lepszego wykorzystania nierówności i cech terenowych -logistyka
prostopadły/szachownicowy: +orientacja w terenie +patrzysz w okna sąsiadów -większe natężenie korków
moskiewski: +możliwość upchania zabudowań ile wlezie, jest jeszcze mnóstwo miejsca na kolejne blokowiska, a nawet slumsy. +zawsze trafisz do kremla +metro jeździ sobie w kółeczku +moc i ku&&& siła!
Zwracam uwagę na Budapeszt i Barcelonę, które mają podobny układ... Co prawda w Budapeszcie powstał on naturalnie, a w Barcelonie został celowo wprowadzony z powodów socjalistycznej(w rozumieniu XIXw) urbanistyki. to jest to NAJLEPSZY układ ulic dla centrum miasta.
W tym układzie nie ma okien wychodzących prosto na północ, i każdego dnia roku do każdego okna wpada nieco słońca (o ile inny budynek nie zasłania). Dzięki temu nie tylko mieszkania są lepsze, ale
W toronto pradrogowcy mieli jebnięty kompas i kierownik potem stwierdził że już trudno, nie będziemy poprawiać bo się hajs nie zgadza i dobudowali reszte do krzywusów.
Komentarze (93)
najlepsze
Przy takim układzie ulic lepiej powiedzieć jedź na wschód niż w prawo. Ludzie mniej więcej orientują się w układzie miast i stanów, jest na tyle prosty, że w prostocie leży jego siła.
Ale jest też chyba dlatego taki prosty, bo może. Tzn kraj jest gigantyczny w porównaniu ze swoim zaludnieniem.
Prostopadły układ ulic w amerykańskich miastach wynika tylko z tego, że grunty były najpierw dzielone na równe kwadraty, a dopiero potem sprzedawane. A bo bokach kwadratów i prostokątów prowadzono drogi. A więc wynika to z historycznych podziałów gruntów, bo tak było wygodniej je dzielić i sprzedawać i z żadnych innych przyczyn. Poza tym kiedy wprowadzono ten system (pocz. XIX w.), to samochody jeszcze nie istniały i nikt nie myślał
@kyaroru: zwykle wystarczy przyłożyć go pod kątem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
od sasa do lasa:
+możliwość niestandardowych kształtów działek
+możliwość lepszego wykorzystania nierówności i cech terenowych
-logistyka
prostopadły/szachownicowy:
+orientacja w terenie
+patrzysz w okna sąsiadów
-większe natężenie korków
moskiewski:
+możliwość upchania zabudowań ile wlezie, jest jeszcze mnóstwo miejsca na kolejne blokowiska, a nawet slumsy.
+zawsze trafisz do kremla
+metro jeździ sobie w kółeczku
+moc i ku&&& siła!
"upchania zabudowań ile wlezie, jest jeszcze mnóstwo miejsca na kolejne"
https://finanse.wp.pl/moskwe-czeka-wielka-przemiana-nawet-15-mln-osob-do-przesiedlenia-6111841732077185a
Link
Co prawda w Budapeszcie powstał on naturalnie, a w Barcelonie został celowo wprowadzony z powodów socjalistycznej(w rozumieniu XIXw) urbanistyki. to jest to NAJLEPSZY układ ulic dla centrum miasta.
W tym układzie nie ma okien wychodzących prosto na północ, i każdego dnia roku do każdego okna wpada nieco słońca (o ile inny budynek nie zasłania).
Dzięki temu nie tylko mieszkania są lepsze, ale