@hrumque: widziałeś kiedyś takie panewki czy powielasz mit? odpowiednia gęstość oleju odpowiada za luz który jest między panewką a przykładowo korbą czy wałem korbowym. Ropa jest zbyt rzadka by mogła ten luz zachować na odpowiednim poziomie. Przez co podczas takiej pracy owe panewki "dostają" solidne uderzenia które je niszczą.
Moim zdaniem bezpieczniej jest zastosować specjalną płukankę do silnika, którą dodaje się do starego oleju przed wymianą, np. Liqui Moly ma takie płukanki w swojej ofercie
ale co - on nie spuscil calego starego oleju - tylko to co do wysokosci filtra? czyli 10 min silnik pracowal na mixie starego oleju i ropy, a nie na czystej ropie, nie?
Komentarze (13)
najlepsze
@hrumque: widziałeś kiedyś takie panewki czy powielasz mit? odpowiednia gęstość oleju odpowiada za luz który jest między panewką a przykładowo korbą czy wałem korbowym. Ropa jest zbyt rzadka by mogła ten luz zachować na odpowiednim poziomie. Przez co podczas takiej pracy owe panewki "dostają" solidne uderzenia które je niszczą.