jest takie zjawisko, którego inż. nie są w stanie wyeliminować. Nazywa się shimmy. Powstaje przez moment bezwładności występujący podczas szybkiego przyspieszania. Tylko podczas drastycznego przyspieszania jest na tyle duży, aby wzbudzić drgania. Raczej od 500cm3 w górę. W niższych pojemnościach nie widziałem filmików
@Thexil: No to po co inżynierowe montuję elektroniczne amortyzatory skrętu?? właśnie po to by wyeliminować shimmy. To że starsze motocykle ich nie miały to nie znaczy ze nie wyeliminowali tego problemu.
@Wasky a czekaj czekaj. Elektroniczne amortyzatory nie pomagają czasem w kontrolowaniu shimmy? Tzn już jak wystąpi nie pomagają utrzymać kierunku jazdy? Nie powstrzymują narastających drgań i wychyleń kierownicy na boki? No chyba tak. Nie zmniejszają % zajścia shimmy. Na to wpływało coś innego, nie chce mi się szukać co. Mówię z pamięci, mogę się teraz mylić
Zbyt szybka jazda nieprzystosowanym do tego motocyklem, po nieprzystosowanej do tego drodze, bez choćby minimalnego stroju motocyklowego, w normalnym ruchu innych aut... Potem wjedzie w Ciebie taki, zatrzymasz się, inny idiota w aucie was nie zauważy i #!$%@? się w twoje auto 140 km/h i jeździj na wózku przez dwóch debili...
@pimp88: i myślisz że opony które tam miał pozwalają na taką jazdę? Myślisz że posiadał amortyzator skrętu? On ma dużą moc i może się rozpędzić, ale to nie oznacza że jest wtedy naprawdę sterowny. To nie jest tak że siadasz na to i możesz #!$%@?ć bo sprzęt z fabryki robi robotę.
Komentarze (32)
najlepsze