@jirki: To jest masakra, że te stare amerykańskie filmy z lat 50 potrafią więcej nauczyć niż w szkole czy nawet na studiach w obecnych czasach w Polsce :/ U nas zaczęto by od wyprowadzenia wzoru... Swoją drogą pamiętam, że w podstawówce w sali do techniki były takie modele np. silnika motocykla przeciętego na pół, gdzie nawet ładnie były pomalowane na czerwono i niebiesko kanały. Ale nigdy żaden nauczyciel z nich
1:08 "Efficiently isolate" - Poprzez zamianę 100% energii w ciepło ( ͡°͜ʖ͡°)
Po co ta animacja wprowadza nowe nazwy zamiast tych powszechnie używanych? Fluid Flywheel - To się nazywa Fluid coupling Reactor - Ten element nazywa się stator
@Qwertylion: bo przekładnia planetarna w połączeniu z hydro konwerterem, pozwala na płynną zmianę biegów bez utraty momentu obrotowego przekazywanego na koła (podczas zmiany biegu, auto nie przestaje przyspieszać). Lock-up działa praktycznie tylko przy utrzymywaniu stałych prędkości. Do tego dochodzi płynność ruszania/ zmian przełożeń, ogólnie rozumiany komfort. Minus, to straty na konwerterze.
@Qwertylion: Stosuje się w skrzyniach tzw. dwusprzęgłowych. Kiedyś też chyba citroen wypuścił taką półautomatyczną skrzynię z jednym sprzęgłem, co było kompletną porażką. . Przekładnie hydrokinetyczne mogą przenosić dużo większe momenty od ciernych, w dodatku praktycznie nie ma w nich elementów które się zużywają.
@Orzysko: Z bardziej znanych to każdy wózek widłowy ma takie coś, koparko ładowarki pewnie też. Niemcy od lat 50 stosowali turbosprzęgło w swoich ciągnikach marki FENDT (turbomatki).
W nowej astrze (Astra K) z silnikiem 1.4 turbo (1.6 chyba też) jest właśnie automat na hydrokinetyku, który bardzo przyjemnie zmienia biegi. Na tyle przyjemnie, że jeżdżąc na co dzień DSG miałem ciężko wyczuć różnicę.
Komentarze (99)
najlepsze
No cena na rynku samochodowym to dość istotny czynnik.
Po co ta animacja wprowadza nowe nazwy zamiast tych powszechnie używanych?
Fluid Flywheel - To się nazywa Fluid coupling
Reactor - Ten element nazywa się stator
@Mibars: Chcą być uważani za mądrych
Do tego dochodzi płynność ruszania/ zmian przełożeń, ogólnie rozumiany komfort. Minus, to straty na konwerterze.
.
Przekładnie hydrokinetyczne mogą przenosić dużo większe momenty od ciernych, w dodatku praktycznie nie ma w nich elementów które się zużywają.