Audi: testy nowej „e-benzyny". Koniec dyktatury cenowej Szejków Arabskich
Podobnie jak inne e-paliwa Audi, nowa e-benzyna ma wiele zalet. Jej produkcja nie jest zależna od dostaw ropy naftowej, jest kompatybilna z funkcjonującą obecnie infrastrukturą i otwiera przed nami perspektywę uruchomienia zamkniętego obiegu węgla.
Genowefa1940 z- #
- #
- #
- #
- #
- 90
- Odpowiedz
Komentarze (90)
najlepsze
proces kosztowny energetycznie i ilość włożonej energii w proces będzie większa niż energia uzyskana potem w silniku.
na szczęście dowiadujemy się że to nie problem bo jest "kompatybilna z funkcjonującą obecnie infrastrukturą"
dalej czytamy;
inne problemy z ekonomią wodoru
-powstaje z gazu ziemnego
-utrzymuje się go w butlach pod olbrzymim ciśnieniem 100-200atmosfer. takie butle są drogie, trudne w produkcji.
problem skaluje się kiedy będziemy musieli zbudować cysternę, jej waga będzie olbrzymia.
praca sprężarek też pochłania energię. skraplanie nie za bardzo bo potrzebujemy temperatury -250st
-platyna potrzebna potem w ogniwach w samochodzie nie występuje w przyrodzie w wystarczającej ilości aby przestawić motoryzację na wodór. za
PRZYSZŁOŚĆ( ͡º ͜ʖ͡º)
Ja chyba jednak wolę korek wstydu. Diesel poszedł w bardzo złą stronę i jak sam