@LordSkoczek: nie każdy mieszka w Warszawie i z przedmieścia do centrum to 50 km :D dla moich rodziców rozwiązanie idealne, miasto 20 tys. i dojazd do pracy 6 km.
Generalnie podobno jest to wytwór General Motors na rynek Chiński. Tak więc jest szansa że będzie też za jakiś czas dostępny w EU.
Meet GM’s Cheapest Electric Car: The New Baojun E100 For China This is the Baojun E100, a new electric mini car for China, and it has become a very cool vehicle. It is cheap too, priced between $5329 and $7264 after green-car subsidies. It is manufactured by the three-way
@LosB: przy wymaganiach homologacyjnych nowych pojazdów w UE, to nie wiem czy tak prędko będzie dostępny. Od tego roku ma być w standardzie system eCall. Do tego ABS, ESP, poduszki, napinacze pasów, system wspomagania awaryjnego hamowania, światła dzienne, wykrywanie spadku ciśnienia w oponach, przypomnienia o pasach i tysiąc innych pierdołek za $2 każda, które sprawią, że samochód będzie kosztował sporo więcej niż $5k
U mnie jako drugie auto w rodzinie by się spisał. Chętnie bym żonie wymienił Astrę G na takiego „bąka”. Opel w automacie i robialący 2x4km dziennie. Na zimno więc ze spalaniem około 11-12 litrów na setkę. Koszty w skali miesiąca, z racji przebiegów, niewielkie ale mogłyby być jeszcze niższe.
No właśnie, do tego elektryki sie sprowadzą sooner or later. Z samochodami jest u kitajców ten problem, że oni nie sa w stanie wyprodukować silników spalinowych spełniających normy EU/USA, albo raczej w ogóle dobrych silników spalinowych. Do elektryka zaś potrzebny jest bardzo prosty w budowie silnik elektryczny, bateria LiIon i prosta mechanika. Całe to barachło które musk sprzedaje za parę mln jest zbędnę, jesli nie jestes miliarderem z doliny krzemowej.
Komentarze (192)
najlepsze
dla moich rodziców rozwiązanie idealne, miasto 20 tys. i dojazd do pracy 6 km.
@LordSkoczek: samochód elektryczny nie marnuje energii stojąc w korku
Komentarz usunięty przez moderatora