Skoro jesteśmy w temacie elektrycznych samochodów, pytanie do eksperta :D Jeśli dachówki z fotowoltaikom kosztowały by tyle co zwykłe to czy można by pozbyć się elektrowni ? Za dnia wszystkie markety, stacje benzynowe, domy, garaże, komórki, bloki, wieżowce słowem wszystko co ma dach jest przepełnione dachówkami fotowoltaicznymi i magazynują energię w powerwallach. Czy to ma szanse zadziałać a) latem b) zima c) W Polsce albo ciut niżej powiedzmy Włochy Bardzo podoba mi
@Niebadzlosiem wydaje mię się że takie dachówki byłyby za mało wydajne żeby zasilić cały dom, mogą tylko odciążyć elektrownie. Do tego niecodziennie jest słonecznie
@stassma: Być może dla prywatnych i małych odbiorców miałloby to sens. Ale nadal pozostaje prąd dla przemysłu, a tego idzie dużo więcej niż takie dachówki ogarną. I wraz z postępem automatyzacji te potrzeby będą rosły. Jesli za 5 lat w magazynie zamiast 500 ludzi będzioe pracowało 50 prądożernych maszyn to zrobi się problem ;).
Panowie i Panie, a jak sie ma to wszystko z zasiegiem. Chce jezdzic dynamicznie, troche po miescie, postac w korkach. Zrobie deklarowany przez producenta zasieg, czy tylko w warunkach laboratoryjnych?
jak sie ma dobre auto i lubi jezdzic to te 1500 km to czysta przyjemnosc
@witamina_m: Eee, nie. Miałem okazję jeździć m.in. nowym M-B SLK czy Mini Roadsterem... ale po ~300 kilometrach robi się tak samo męcząco jak w każdym innym aucie, a jak jedziesz autostradą to w dodatku przeraźliwie nudnie.
@dzikireks: Teraz czytam na forach, że ludzie w USA wyciągają pomiędzy 350 - 450 km w lecie. To gorzej niż obiecywano, ale i tak nieco lepiej niż Nissan Leaf, który wyciąga 150 - 220 km w lecie.
@AmonGoeth: @czup: Nie wiem, wydaje mi się, że mimo wszystko ten postęp idzie coś za wolno. Biorąc pod uwagę, że General Motors EV1 miał ponad 20 lat temu taki zasięg jak Leaf obecnie, to wydaje się, że dzisiejszy zasięg Tesli jest dość oczywisty, a pozostali jakoś zostali mocno w tyle. Trudno to zrozumieć.
Komentarze (180)
najlepsze
Jeśli dachówki z fotowoltaikom kosztowały by tyle co zwykłe to czy można by pozbyć się elektrowni ?
Za dnia wszystkie markety, stacje benzynowe, domy, garaże, komórki, bloki, wieżowce słowem wszystko co ma dach jest przepełnione dachówkami fotowoltaicznymi i magazynują energię w powerwallach. Czy to ma szanse zadziałać
a) latem
b) zima
c) W Polsce albo ciut niżej powiedzmy Włochy
Bardzo podoba mi
Ja tam wolę inaczej spędzać czas niż siedzieć 15-20 godzin dla przyjemności w ciasnym samochodzie.
@witamina_m: Eee, nie. Miałem okazję jeździć m.in. nowym M-B SLK czy Mini Roadsterem... ale po ~300 kilometrach robi się tak samo męcząco jak w każdym innym aucie, a jak jedziesz autostradą to w dodatku przeraźliwie nudnie.
Komentarz usunięty przez moderatora
źródło: comment_VUqdY32rpXOKbLQ1oh2XSuQ68nMp8T81.jpg
Pobierz