Ciekawe. Ale słyszałem o takim myku, że te samochody się naprawia po szkodzie całkowitej i jednocześnie zostawia się parę detali dla odwrócenia uwagi tak, że potem koleś przyjeżdza i myśli HA ALE OKAZJA i bierze samochód który wygląda jakby był tylko zarysowany (oczywiście za grubszy hajs, bo te samochody są prawie nowe). Potem się okazuje że jednak był sprytnie naprawiony a jedyne co jest gorzej to obniżona sztywność zawieszenia i być może
@detomastah: szkodę całkowitą wylicza się na podstawie kosztów naprawy w ASO, jeśli koszt naprawy jest większy od 70%(zależy od ubezpieczyciela) ceny rynkowej to uznaje się za szkodę całkowitą, ale w wielu nowych autach koszt napraw nawet małych uszkodzeń może przekroczyć tą kwotę. Często zwłaszcza za granica da się kupić np 30-40k taniej auto ze "szkodą całkowitą" a u nas naprawić je na używanych częściach za 10-20k.
@detomastah: spotkałem się z tym w EU, na pozór małe uszkodzenia a na serio skasowany przód, sprzedający przysłonił uszkodzenia zderzakiem i osłonami silnika [możliwe, że te części były z innego auta, w tym samym kolorze].
@theartoftrolling: handlarze by tylko takie sprowadzali bo przy takim aucie to jest 2-3 dni roboty ale Polak zawsze powie że za drogo że jak był bity to za takie pieniądze on woli nową Skodę z salonu. Jak by nie było popytu na szroty to nikt by tym nie handlował.
@reklama_z_wykop_market: mysle, ze nie ma popytu na szroty. szrotu nie chce nikt. sprzedajacy nie mowi: oto szrot, a kupujacy nie widzi "ale szrot". jedynym problemem jest to, ze sprzedajacy to brzuchate cwaniaki typowe polskie janusze a poza tym sa ludzie wciaz ufajacy polakowi sprzedajacemu auto.
Czasami (dużo widziałem takich) auta wyglądają tak jak na filmie ale są "podrabiane" aby tak wyglądać na leciutko rozbite. Załatwiają używane w kolorze zderzaki i inne części (im auto nowsze tym takie części łatwiej dostać i taniej) i składają tak jakby auto miało drobną stłuczkę.
Mireczki, przecież to gadka handlarza, który wpadł na pomysł jak ludziom zrobić wodę z mózgu. Za chwilę będą mieli zakaz cofania liczników, coraz łatwiej o sprawdzenie historii pojazdów poprzez np. wspomniane MotoDNA czy inne (był temat z Insignią z komisu ASO) i grunt zaczyna się walić pod nogami. Znam paru handlarzy i wiem jak proceder wygląda. Robi się auta na lekko uszkodzone "kosmetyka", żeby klient myślał, że rzeczywiście super okazje trafił, a
@ciuplowski: wiesz co obecnie pod zderzakami siedzi? Pamiętam jak w ubezpieczeniu dziwili się w 2005 roku że jest tam radar za 15k pln.. Obecnie dwie lampy Led, plus radar acc i front assist ewentualnie asystent pasa i masz 40k pln, do tego dodaj aktywne zawieszenie plus standardową naprawę blacharską, zestaw z utratą wartości rzędu 50% w dwa lata i masz tptal schade
I co to zmienia? Lampy? Koszt podobny jak ksenonowej, wiem, bo miałem ostatnio okazję wymieniać u siebie. W Niemczech nie ma rynku wtórnego, części zamiennych, ludzi szukających używanych aut? Wszyscy zarabiają tyle, że rakietami Elona Muska latają zamiast Lufthansą i po takiej kolizji samochód wymieniają? A Polak na osiołku pojedzie i za pomocą magicznych zdolności sprawi, że części się znajdą za 1/10 ceny i samochód sam się zregeneruje w 70%? Jeżeli naprawa
Szkoda całkowita.... mało kto wie o przepisie GIOŚ, gdzie jest zapis że tego typu samochody są odpadem niebezpiecznym. Traktowane jako złom + płyny. I poprzez sąd GIOŚ może wnioskować w przeciagu 5 lat o wyrejestrowanie lub zezłomowanie pojazdu. Zatem ostrożnie.
Komentarze (99)
najlepsze
źródło: comment_9pgk9DDiAKRVxZ7CQITdWLhM7xFyi9jS.jpg
PobierzDuża plama =/= dolewanie co 3 dni.
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3134133435160-1ZT009_631_311-O28220-reflektor.html
Obecnie dwie lampy Led, plus radar acc i front assist ewentualnie asystent pasa i masz 40k pln, do tego dodaj aktywne zawieszenie plus standardową naprawę blacharską, zestaw z utratą wartości rzędu 50% w dwa lata i masz tptal schade
http://www.lex.pl/czytaj/-/artykul/nsa-za-sprowadzone-auto-odpad-trzeba-zaplacic-kare
A6 to jakaś bieda wersja podstawowa, nie dziwie się że Niemiec tego nie chce