Jamnik bez smyczy, czyli luźna jazda po gruntownej modernizacji lokomotywą ET41
Na podstawie konstr. lokomotywy EU07 opracowano projekt elektrowozu ET41 przeznaczonego do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. W 1977-83 wyprodukowano 200 lokomotyw ET41. Ze względu na przestarzałą konstr. lokomotyw, w 2016 PKP Cargo zdecydowało się na naprawy główne połączone z modernizacją.
WuDwaKa z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 51
Komentarze (51)
najlepsze
A co do
Komentarz usunięty przez moderatora
Bo silnik elektryczny z rozruchem oporowym. Całkowicie sterowany ręcznie. Jak pociąg stoi, taki silnik stanowi bardzo duże obciążenie sieci, czyli ma mały opór. Napięcie na drutach jest stałe, około 3,2kV. Silnik jest podłączony do tych drutów przez oporniki. Na początku, jak rusza, to jest dużo oporników, żeby nie przekroczyć maksymalnego prądu. Po ruszeniu, jak pociąg jest rozpędzony, silnik daje większy opór, można zabrać część oporników, żeby zwiększyć prąd silnika i