Cześć Mirabelki i Mireczki,
To mój pierwszy wykop, choć na wykopie jestem już od 9 lat i 3 miesięcy (ależ ten czas leci).
Miara goryczy się przebrała i stwierdziłem, że tym razem tego tak nie zostawię, ale do rzeczy.
TL; DR
Samsung nie przyznaje się do własnych produktów zakupionych u oficjalnego dystrybutora Sferis wymienionego w regulaminach promocji Guard S8 oraz wiecejnizprezent i nie chce zarejestrować telefonu w żadnej z promocji.
Dłuższa Wersja:
Skuszony promocjami Guard S8 (regulamin: https://api.my-samsung.com/Upl...) oraz Wiecej niż prezent czyli zwrot 400zł za zakupienie Galaxy S8 (regulamin //images.samsung.com/is/c...) nabyłem w sklepie Sferis taki oto model:
Smartfon Samsung Galaxy S8 64GB Silver
Niestety okazało się, że podczas próby rejestracji telefonu w usłudze Guard S8 otrzymuję informację o błędnym numerze imei, skontaktowałem się więc z obsługą Samsunga i otrzymałem informację, że:
....
Karolina: Widzę, że telefon pochodzi z dystrybucji węgierskiej. W programie Guard można zarejestorwać jedynie telefony pochodzące z dystrybucji polskiej
....
Ja: Przy okazji jeszcze sie zapytam czy telefon kwalifikuje sie wedlug Pani do programu wiecejnizprezent?
Ja: Bo oczywiscie telefon spelnia rowniez warunki tej promocji
Karolina :Rozumiem iż chodzi o promocję odbioru do 400 zł
Karolina: W sieci bankomatów
Ja: Tak
Karolina: Tutaj również telefon musi pochodzić z dystrybucji polskiej
Jeszcze raz szczegółowo przeczytałem regulaminy obydwu promocji i nie znalazłem ani grama wzmianki o tym, że w promocji biorą udział tylko telefony z polskiej dystrybucji, a jedynie w obydwu promocjach widnieją zapisy (poniższe są wycinkami z promocji wiecejnizprezent //images.samsung.com/is/c... ) :
7. Promocja dotyczy wyłącznie Produktów zakupionych, na zasadach wskazanych w
Regulaminie §2 pkt 3, u Partnerów Handlowych, wskazanych w § 1 pkt 7 niniejszego
Regulaminu.
§2 pkt 3. W Promocji mogą wziąć udział wyłącznie Klienci, którzy dokonali zakupu Urządzenia
opodatkowanego VAT po stronie Partnera Handlowego na zasadach ogólnych (to jest
dokument zakupu wskazuje kwotę netto oraz kwotę podatku VAT). W Promocji nie mogą
brać udziału Klienci, którzy dokonali zakupu Urządzenia opodatkowanego VAT po stronie
Partnera Handlowego w inny sposób, w szczególności na zasadach odwrotnego obciążenia.
§ 1 pkt 7 Partner Handlowy/Punkt Handlowy – autoryzowany dystrybutor Produktu lub punkt
handlowy (stacjonarny lub internetowy), gdzie Klienci mogą kupić Produkty; Partnerami
Handlowymi/Punktami Handlowymi są: ... nr 14 Sferis
W związku z tym, napisałem maila do działu reklamacji Samsung. Korespondencję przedstawiam poniżej (nazwiska oraz dane takie jak imei wykasowałem).
Od: Tomasz
Wyślij: Pn 11. gru 2017, 20:27:30
Do: sepol.contactus@samsung.com
Temat: Rejestracja Samsung Guard oraz zwrot 400zł(wiecej niz prezent) telefon ze sklepu SFERIS
Witam,
W dniu 01.12.2017 zakupiłem telefon Samsung Galaxy S8 64GB Silver w sklepie SFERIS. Telefon otrzymałem. Zgodnie z promocją Guard s8 chciałem zarejestrować go w programie. Niestety próba rejestracji kończy się informacją o błędnym numerze imei. Podczas Chatu z konsultantem dowiedziałem się, że telefon nie może zostać zarejestrowany ponieważ nie jest on z polskiej dystrybucji oraz, że nie obejmuje go dodatkowo promocja zwrotu 400zł. Przy zakupie nigdzie nie było informacji o dystrybucji produktu. Przed zakupem przeczytałem również dokładnie regulamin obydwu promocji i nie ma w nich ani słowa o dystrybucji produktu. W obydwu regulaminach jest wymieniona jedynie lista sklepów, u których należy zakupić produkt aby był on objęty promocjami. Na liście sklepów w obydwu regulaminach znajduje się Sferis czyli sklep w którym zakupiłem telefon.
Imei: .....
Wnoszę o zapisanie mojego telefonu do programu Guard S8 oraz do promocji zwrotu 400zł (wiecejnizprezent).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13.12.2017 08:53 "Samsung Galaxy S8" < galaxys8.pl@samsung.com> napisał(a):
Numer referencyjny Klienta: 2711046085 .
Numer zgłoszenia Email: 12270107 .
Przy kontakcie z infolinią prosimy o powołanie się na Nr Klienta.
Szanowny Panie Tomaszu,
Uprzejmie dziękuję za kontakt z Zespołem Samsung Galaxy S8.
Samsung Polska nie ma wpływu na politykę sprzedażą swoich partnerów handlowych. Jeżeli uważa Pan ,że zakupił produkt niepełnowartościowy proszę o kontakt ze Sprzedawcą i dochodzenie swoich praw tytułem rękojmi. Urządzenia spoza dystrybucji polskiej nie mają możliwości rejestracji w programie Guard organizowanym przez Samsung Polska.
Firma Sweris posiada w swojej ofercie urządzenia z dystrybucji polskiej jak i zagranicznej urządzenia te są analogicznie droższe i tańsze. Najwidoczniej nie został Pan poinformowany skąd pochodzi Pana telefon. Zapraszam do złożenia reklamacji u sprzedawcy.
Z chęcią udzielę odpowiedzi na ewentualne następne pytania.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt pod numerem telefonu 801-880-888*, pon.-pt. 8-20, sob. 8-17, kontakt e-mail: galaxys8.pl@samsung.com lub bezpośrednią odpowiedź na tą wiadomość.
Zachęcam również do odwiedzenia naszej witryny internetowej guards8.samsung.pl oraz samsung.pl, gdzie znajdzie Pan najnowsze informacje o produktach Samsung oraz wsparcie techniczne.
*koszt za rozmowę wg taryfy operatora.
Z pozdrowieniami,
Patryk
------------------------------<wbr><wbr>-------------------------<wbr>-----<wbr>--
Zespół Samsung Galaxy S8
Samsung Electronics Polska Sp. z o. o.
tel: 801 880 888 (pon.-pt. 8-20, sob. 8-17)
www.guards8.samsung.pl
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Od: Tomasz
Wyślij: Śr 13. gru 2017, 08:57:06
Do: galaxys8.pl@samsung.com
Temat: Re: Rejestracja Samsung Guard oraz zwrot 400zł(wiecej niz prezent) telefon ze sklepu SFERIS
Witam,
Prosze w takim razie o informacje jakiego punktu Państwa regulaminu nie spełnia kupiony przeze mnie produkt.
Tomasz
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W dniu 13 grudnia 2017 11:29 użytkownik Samsung Galaxy S8 <galaxys8.pl@samsung.com> napisał:
Numer referencyjny Klienta: 2711046085 .
Numer zgłoszenia Email: 12290476 .
Przy kontakcie z infolinią prosimy o powołanie się na Nr Klienta.
Szanowny Panie Tomaszu,
Uprzejmie dziękuję za kontakt z Zespołem Samsung Galaxy S8.
Pana sprawy dotyczą poniższe punkty regulaminu:
§ 3, pkt. 5. Organizator oraz Partner Promocji mają prawo do weryfikacji oryginalnego dowodu zakupu oraz danych wskazanych w formularzu rejestracyjnym.
Już na etapie wprowadzania danych do formularza Guard S8 otrzyma Pan informację, że IMEI jest nieprawidłowy, gdyż nie jest dedykowany na rynek polski. Jeśli w jakiś sposób ta rejestacja powiodłaby się, nie byłoby możliwości skorzystania z niej, gdyż udział w promocji jest także sprawdzany podczas każdego kontaktu z infolinią dedykowaną, gdy Klient pragnie skorzystać z promocji.
Oryginalny dowód zakupu w tym przypadku winien być wystawiony przez oficjalnego dystrybutora w kraju pochodzenia. Produkt, który Pan zakupił nie będzie więc posiadał "oryginalnego dowodu zakupu", a jedynie FV z polskiego sklepu, który dokonał ponownej sprzedaży urządzenia.
oraz
§ 4, pkt. 6, podpunkt c)
przez podanie nieprawdziwych danych przez Użytkownika rozumie się w szczególności niezgodny z prawdą opis okoliczności, które towarzyszyły bądź też były przyczyną nieprawidłowego funkcjonowania Urządzenia. Za podanie nieprawdziwych danych uważa się również wydanie przez Użytkownika kurierowi urządzenia nieobjętego Promocją, a w szczególności innego modelu telefonu niż Samsung Galaxy S8 i Galaxy S8+, jakiegokolwiek modelu telefonu zakupionego poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub też jakiegokolwiek modelu telefonu niezarejestrowanego zgodnie z postanowieniami § 2 niniejszego Regulaminu. Podanie przez Użytkownika nieprawdziwych danych może nastąpić zarówno w trakcie zgłaszania wady za pośrednictwem Dedykowanej Infolinii (rozmowy z Użytkownikami będą rejestrowane przez Partnera Promocji), jak również w trakcie przekazywania urządzenia kurierowi na zasadach opisanych w § 4 pkt 4 i § 4 pkt 5,
Pana telefon traktowany jest jako urządzenie zakupione poza RP, gdyż faktycznie pochodzi ono z innego kraju.
Z chęcią udzielę odpowiedzi na ewentualne następne pytania.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt pod numerem telefonu 801-880-888*, pon.-pt. 8-20, sob. 8-17, kontakt e-mail: galaxys8.pl@samsung.com lub bezpośrednią odpowiedź na tą wiadomość.
Zachęcam również do odwiedzenia naszej witryny internetowej guards8.samsung.pl oraz samsung.pl, gdzie znajdzie Pan najnowsze informacje o produktach Samsung oraz wsparcie techniczne.
*koszt za rozmowę wg taryfy operatora.
Z pozdrowieniami,
Rafał
------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>--
Zespół Samsung Galaxy S8
Samsung Electronics Polska Sp. z o. o.
tel: 801 880 888 (pon.-pt. 8-20, sob. 8-17)
www.guards8.samsung.pl
-------------------------------------------------------------------------------------------
Od: Tomasz
Wyślij: Śr 13. gru 2017, 11:38:40
Do: galaxys8.pl@samsung.com
Temat: Re: Re: Rejestracja Samsung Guard oraz zwrot 400zł(wiecej niz prezent) telefon ze sklepu SFERIS
Witam,
Proszę jeszcze o punkty regulaminu, które według Pana nie pozwalają na udział w promocji zwrotu 400zł (wiecejnizprezent).
Tomasz
-------------------------------------------------------------------------------------------------
W dniu 13 grudnia 2017 16:51 użytkownik Samsung Galaxy S8 <galaxys8.pl@samsung.com> napisał:
Numer referencyjny Klienta: 2711046085 .
Numer zgłoszenia Email: 12294060 .
Przy kontakcie z infolinią prosimy o powołanie się na Nr Klienta.
Szanowny Panie Tomaszu,
Uprzejmie dziękuję za kontakt z Zespołem Samsung Galaxy S8.
Zgodnie z §2 p.8 "Organizatorowi przysługuje w szczególności prawo zażądania okazania oryginału dowodu nabycia dokumentującego zakup Urządzenia lub dodatkowej weryfikacji, jak również potwierdzenia faktu zakupu w Punkcie Handlowym,w szczególności w celu weryfikacji daty zakupu Urządzenia."
W wyniku weryfikacji nr IMEI Pana telefonu okazało się iż telefon nie został zakupiony od Partnera Promocji, lecz wpierw został zakupiony na rynku węgierskim. Zgodnie z §1 p.3 promocja jest "organizowana i prowadzona (...) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej" wobec czego telefony zakupione poza granicami Polski nie są objęte promocją.
Z chęcią udzielę odpowiedzi na ewentualne następne pytania.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, uprzejmie proszę o kontakt pod numerem telefonu 801-880-888*, pon.-pt. 8-20, sob. 8-17, kontakt e-mail: galaxys8.pl@samsung.com lub bezpośrednią odpowiedź na tą wiadomość.
Zachęcam również do odwiedzenia naszej witryny internetowej guards8.samsung.pl oraz samsung.pl, gdzie znajdzie Pan najnowsze informacje o produktach Samsung oraz wsparcie techniczne.
*koszt za rozmowę wg taryfy operatora.
Z pozdrowieniami,
Damian
--------------------------------------------------------------
Zespół Samsung Galaxy S8
Samsung Electronics Polska Sp. z o. o.
tel: 801 880 888 (pon.-pt. 8-20, sob. 8-17)
www.guards8.samsung.pl
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Szanowny Panie Rafale,
Zgodnie z §2 p.8 "Organizatorowi przysługuje w szczególności prawo zażądania okazania oryginału dowodu nabycia dokumentującego zakup Urządzenia lub dodatkowej weryfikacji, jak również potwierdzenia faktu zakupu w Punkcie Handlowym,w szczególności w celu weryfikacji daty zakupu Urządzenia."
Punkt z regulaminu, który Pan podał oznacza prawo samsunga do weryfikacji oryginału dowodu zakupu (a nie kopii) i dodatkowej weryfikacji zakupu przeze mnie produktu u partnera Sferis w szczególności do weryfikacji daty zakupu. Oczywiście taki oryginał posiadam oraz nic nie szkodzi na przeszkodzie aby samsung zweryfikował mój zakup w sklepie sferis (ZAMÓWIENIE NUMER ...).
Druga część odpowiedzi(tak samo jak pierwsza) jest całkowicie niezgodna z jakimikolwiek prawem oraz postanowieniami regulaminu.Cytując regulamin:
"organizowana i prowadzona (...) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej" nie oznacza to w żaden sposób, że w promocji mogą brać udział tylko telefony z polskiej dystrybucji.
"W wyniku weryfikacji nr IMEI Pana telefonu okazało się iż telefon nie został zakupiony od Partnera Promocji, lecz wpierw został zakupiony na rynku węgierskim."
Oczywiście telefon został przeze mnie zakupiony od Partnera Promocji Sferis na terenie Polski, na co mam ORYGINAŁ Faktury Zakupu. Nigdzie w regulaminie nie ma zapisu o tym skąd Wasz(!) partner handlowy ma pozyskać telefony na sprzedaż.
Zgodnie z zapisami w obydwu regulaminach, wnoszę ponownie o zarejestrowanie zakupionego przeze mnie telefonu do obydwu promocji (guard s8 oraz wiecejnizprezent).
Ewentualną odmowę proszę uargumentować zgodnymi z prawdą oraz prawem zapisami regulaminu.
Tomasz
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Interpretacja zapisów regulaminu przez samsunga jest wręcz zaskakująca, a ja mam wrażenie, że obsługa jest niepoważna cytując ich własny regulamin wraz z tak irracjonalną interpretacją.
Ostrzegam więc przed zakupami produktów Samsung w sklepie Sferis bo jak widać Samsung nie przyznaje się do własnych produktów zakupionych u oficjalnego dystrybutora wymienionego w obydwu regulaminach.
Dzięki za dotrwanie do końca ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak wiem trzeba było kupić Xiaomi bo Xiaomi lepsze ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Komentarze (110)
najlepsze
to sprawdzić na stronie internetowej Partnera Handlowego lub zadzwonić na Dedykowaną
Infolinię. Sferis nie widzę aby brał udział w tej promce, nic na stronie nie ma.
To nie dziwna praktyka tylko takie "nie, bo nie." Czytając wpis się szczerze mówiąc nieźle zagrzałam, ja bym poszła na udry. Bo tak właściwie - nie tylko skąd klient ma wiedzieć -ale co to klienta w ogóle interesuje?
http://images.samsung.com/is/content/samsung/p5/pl/promocje/swiateczna-promocja/20171027ATMregulaminEuronetfinal.pdf?_ga=2.139508723.1315343258.1513340162-1142243131.1513161341
https://api.my-samsung.com/UploadImages/terms/TermsConditionsGeneral_2424.pdf?_ga=2.139508723.1315343258.1513340162-1142243131.1513161341
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
W Actione są w tej chwil tylko telefony z dystrybucji zagranicznych i właśnie były to np. z Węgier lub Rosji.
Co ciekawie nawet w ich systemie b2b nie chwalą się pełnym partnumberem przy niektórych smartfonach, właśnie pewnie po to, żeby myśleć że dystrybucja jest PL...