Problem z reklamacją urządzenia w PLAY, LG rozwiązuje w dwie minuty
tl:dr Salon Play próbował zniweczyć moją prośbę o wymianę adapteru do ładowania smartphona, producent (LG Electronics Polska) zrobił to od ręki.
Po około 9 miesiącach od kupna w salonie PLAY smartphona w ofercie na abonament, przestał działać adapter do jego ładowania. Było to dla mnie na tyle dokuczliwe, że była to ładowarka tzw. "fast charge" dedykowana do modelu urządzenia, które posiadam (duża pojemność baterii). Jako że miałem po drodze, udałem się do salonu, żeby zapytać o warunki reklamacji. Tam sprzedawca stwierdził, że gwarancja na dodatki trwa tylko przez pierwszych 6 miesięcy, a ponadto doradził, że taka ładowarka jest bardzo tania i najlepiej jak sobie po prostu kupię nową.
Po powrocie do domu przygotowałem pismo na wzór podany przez UOKiK, w którym zgodnie z prawem zażądałem wymiany adaptera na nowy z tytułu rękojmi. Po jakimś czasie z tą reklamacją udałem się ponownie do salonu, gdzie natrafiłem na tego samego sprzedawcę, który po przedstawieniu problemu zaczął znowu coś mówić o 6 miesiącach gwarancji, ale po przeczytaniu mojego pisma uśmiechnął się i podsumował je: "no, cwane :)". Sprawę przekazał od razu do kierownika salonu.
Kierownikiem była kobieta, której moja reklamacja ewidentnie również nie była na rękę. Co prawda, odkryła nagle, że producent zapewnia tutaj 24 miesiące gwarancji na cały sprzęt, ale mimo to na wstępie zniechęcała mnie do jej składania mówiąc, że do reklamacji musi zabrać ode mnie całą ładowarkę wraz ze smartphonem. Później próbowała zapewnić, że niepotrzebnie tworzyłem pismo, ponieważ i tak musi reklamacje złożyć przez ich system - ponadto chciała w ten sposób zrobić to z tytułu gwarancji, a nie rękojmi. Nie zgodziłem się na to, pismo zostało przyjęte wraz z wadliwym adapterem.
W reklamacji zawarłem wyłącznie swój pocztowy adres korespondencyjny. Mimo to już następnego dnia otrzymałem smsa i maila z "zaproszeniem do salonu po odbiór reklamowanego sprzętu". Po kilku dniach otrzymałem również mailowo decyzję rzeczoznawcy, który stwierdził, że reklamacja nie może być rozpatrzona bez posiadania przez niego całego urządzenia wraz ze smartphonem. W tym momencie skontaktowałem się z Biurem Obsługi Klienta LG Electronics Polska pytając czy do reklamacji potrzebują całego kompletu sprzętu. Odpowiedź była przecząca. Po przedstawieniu mojego problemu i ku mojemu zaskoczeniu wywołującego u konsultanta wręcz uśmiech, poproszony zostałem o podanie wyłącznie danych teleadresowych oraz koloru ładowarki. Miała zostać wysłana do mnie w ciągu 14 dni. Tak też się stało, co pokazuje różnicę w podejściu do klienta między tymi dwoma dużymi firmami.
Komentarze (1)
najlepsze