Ech, współpraca z Daewoo. Początek końca polskiej motoryzacji. Że też nie mogliśmy sobie normalnego partnera znaleźć...Dacia dogadała się z Renault, Skoda z Volkswagenem...
wydaje mi się, że jeszcze 10 lat temu 20-letnie auta podobnej klasy to były złomy nie nadające się do eksploatacji, dzisiaj to zazwyczaj po prostu tani i w miarę niezawodny środek transportu, przecież tych lanosów, astr I, golfów III itp jeździ jeszcze całkiem sporo
@saper_vodiczka: dla mnie wadą dzisiaj jest brak 6 biegu w trasie... ( ͡°͜ʖ͡°) ale człowiek im więcej ma tym więcej chce.... kiedyś furmankami jeździli i nikomu to nie przeszkadzało...
@Hirunkan: Zabudowa jak w ince/caddy Części blacharskie (miałem styczność z pokrywą silnika) z ukraińskich lanosów były tragicznej jakości - wydaje się że były wykonane na prasach takich jak FSO robiło 125p w końcówce lat 80'
Sam jeżdżę Lanosem, zawsze każdy mechanik chwali, że jaki on jest zadbany, że nie można na nie narzekać etc. Rocznik 2000, 0 rdzy cudeńko, tylko boli jak paliwo zjada (╯︵╰,)
Mam lanosa z 2000 roku, wersja z silnikiem 1.5 16V. Spadek po dziadku, który kupił go z salonu. Przebieg na dzisiaj - trochę ponad 117 tyś (!). Prawie zero rdzy (przez 15 lat stał w garażu), pojawiła się tylko w jednym miejscu. Auto niezawodne i tanie (na LPG) i daje radę. Nic się nigdy nie zepsuło (nie licząc czujnika zapalającego światła cofania). W warsztacie tylko na różne wymiany. A klocki hamulcowe zmieniłem
Pamiętacie co Pawlak wtedy pieprzył jak podpisali kontrakt z Daewoo, #!$%@? druga Japonia będzie, dziś w FSO tylko płoty stoją i wszystko wyburzone w #!$%@?. Płoty zostawili pewnie dlatego żeby ludzi w oczy nie kuł widok( ͡°( ͡°͜ʖ( ͡°͜ʖ͡°)ʖ͡°) ͡°)
Były też prowadzone rozmowy z niemieckim WW i to samo olali totalnie sprawę. FSO to jest mega przekręt za to co zrobili to ktoś powinien beknąć.
@RUNDMC: dziękuj związkom zawodowym, żaden europejski producent nie tknąłby FSO na warunkach wymaganych przez związki. Tylko producenci nie mający fabryk w europie byliby skłonni inwestować w FSO żeby zdobyć rynek omijając bariery celne.
Mama ma Lanosa z 99r. 1.6 16V w wersji SX z gazem 2 generacji 153k przebiegu. Jak na ten wiek muszę pochwalić zupełny brak rdzy (auto kupione od starego dziadka, który trzymał go w garażu), jest klima, są elektryczne szyby, do takiego toczenia się starcza. Jedynie tylną belkę rdza zaczęła chrupać ale to przed zimą zrobię. W silniku póki co zmieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów (oleju nie bierze tylko ciekło ale po
Komentarze (160)
najlepsze
ale człowiek im więcej ma tym więcej chce.... kiedyś furmankami jeździli i nikomu to nie przeszkadzało...
http://en.chevroletegypt.com/vehicles/lanos/model-overview.html
http://www.zaz.ua/models/sens-sd/price.html
http://www.zaz.ua/models/lanos-pickup/price.html
Zabudowa jak w ince/caddy
Części blacharskie (miałem styczność z pokrywą silnika) z ukraińskich lanosów były tragicznej jakości - wydaje się że były wykonane na prasach takich jak FSO robiło 125p w końcówce lat 80'
@RUNDMC: dziękuj związkom zawodowym, żaden europejski producent nie tknąłby FSO na warunkach wymaganych przez związki. Tylko producenci nie mający fabryk w europie byliby skłonni inwestować w FSO żeby zdobyć rynek omijając bariery celne.