@kamruk111: biorąc pod uwagę, że na polskich autostradach są zazwyczaj dwa pasy, zawsze jest możliwość skręcenia kół tak żeby nie wjechać na sąsiedni pas, chyba że w twoim aucie koła skręcają się tylko w jedną stronę to przepraszam.
@SzalonyMjut: tak, ale musiał by być ACC włączony. Aktywny tempomat to dobra sprawa. W takim wypadku też mógł dobrze zadziałać asystent wykrywania przeszkody coraz częściej oferowany w osobowych autach. Kiedy zbliżamy się zbyt szybko słyszymy charakterystyczny dźwięk mający nas ostrzec (być może nawet obudzić) a w sytuacji kryzysowej auta potrafią nawet zwolnić czy też zatrzymać się. Te ostatnie najlepiej działają w korkach przy prędkości do 40-60 km/h. Ale są już systemy
Jak się stoi na drodze szybkiego ruchu na końcu korka, światła awaryjne to absolutne minimum. Do tego należy zostawić odstęp przed sobą aby móc uciec w bok, gdy w lusterku zobaczymy pędzący samochód lub co najgorsze, TIR-a.
Komentarze (53)
najlepsze
Uaa, w ogóle nie hamował. Czyżby zasnął?
Komentarz usunięty przez moderatora
@pussyrider: w ciężarówkach powinien być obowiązkowy i zawsze włączony w trybie automatycznego hamowania przed przeszkodą