Rewolucja w wytwarzaniu baterii cynkowo-powietrznych dla elektroniki
Koniec ery baterii litowo-jonowych w urządzeniach elektronicznych. Uniwersytet w Sydney zlikwidował największą wadę baterii cynkowo-powietrznych: jednorazowość. Są one 5x pojemniejsze, znacznie bezpieczniejsze, bardziej przyjazne środowisku, trwalsze, a dzięki dostatkowi cynku - o wiele tańsze.
i.....r z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 62
Komentarze (62)
najlepsze
Czyli wychodzi na to samo a akumulator tańszy czyli jest zysk (godzina pracy laptopa tańsza i cena przejechania kilometra niższa).
Jednak to że komputer 5 razy dłużej podziała na jednym ładowaniu lub samochód będzie
Ogniwa Metal-powietrze borykają się z dwoma poważnymi problemami - powtarzalną ładowalnością - trudno jest odtworzyć metaliczną elektrodę po jej utlenieniu/roztworzeniu w (z braku lepszej analogii) elektrolicie - zawsze powstanie struktura gąbczasta z tendencją do tworzenia dendrytów - czyli szpilek powodujących zwarcie wewnętrzne (co było/jest bolączką akumulatorów z użyciem metalicznego litu). Dodatkowo elektroda powietrzna ma dużą mniejszą sprawność (lub też
- maksymalny prąd rozładowania, dosyć ściśle związany z:
- maksymalny prąd ładowania, co przekłada się na czas ładowania
- sprawność ładowania (czy połowa energii z ładowarki nie idzie w ciepło, np).
- żywotność baterii w cyklach
#!$%@?, rewelacja! A gdzie jest haczyk?