Cześć,
taka sprawa z #
lg #
nexus5x i #
bootloop.
18.07 zgłoszenie problemów do sklepu i chęci skożysania z rękojmi (wymiana na nowy lub zwrot kasy)
20.07 przyjechał kurier zabierajac telefon do sklepu w którym kupowałem na zasadach rękojmi (jako że telefon żony, a ja kupiwałem to potem były pierwsze schody).
21.07 telefon był już dotarł do sklepu.
24.07 Była na mailu wiadomość:
"W odpowiedzi na Pani zgłoszenie z dnia 21 lipca 2017 r., spółka _____ uprzejmie informuje, iż uznaje Pani reklamację tytułem rękojmi za nieskuteczną.
> Uzasadnienie.
> Wskazuję, że do Pani reklamacji nie zostało dołączone pełnomocnictwo, ani też jego poświadczona za zgodność z oryginałem kserokopia, które to winno być dostarczone do sprzedawcy, a wystawione i podpisane przez osobę do tego upoważnioną lub przez właściciela urządzenia na którą to został wystawiony dowód zakupu, tj. faktura VAT o nr. CZ/2016/09/10318. Zgodnie z zapisami art.
> 512 k.c. Dopóki zbywca nie zawiadomił dłużnika o przelewie, spełnienie świadczenia do rąk poprzedniego wierzyciela ma skutek względem nabywcy, wszelkie prawa do dysponowania reklamowanym sprzętem ma osoba widniejąca jako nabywca na fakturze zakupowej spółki _______.
> Prosimy o przesłanie pełnomocnictwa w postaci skanu lub zdjęcia.
> W przypadku niedostarczenie pełnomocnictwa Pani reklamacja zostanie rozpatrzona na gruncie uprawnień gwarancyjnych."
24.07 otrzymują odemnie pełnomocnictwo pozwalajace żonie zajmować sie sprawą
i w odpowiedzi otrzymała:
> "W odpowiedzi na Pani zgłoszenie z dnia 21 lipca 2017 r. oraz dostarczeniu pełnomocnictwa w imieniu spółki ____ informuję, iż reklamacja tytułem rękojmi została uznana za zasadną.
> Uzasadnienie.
> Spółka ____ zobowiązała się tym samym doprowadzić Pani urządzenie do stanu zgodnego z umową poprzez skuteczną naprawę telefonu LG Nexus. Kupujący nie może skorzystać z prawa do obniżenia ceny i odstąpienia od umowy, jeżeli Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo na takich samych
> warunkach niezwłocznie wady usunie. W związku z tym w pierwszej kolejności Sprzedawca może realizować te uprawnienia,
które nie doprowadzają do zmiany ani upadku stosunku prawnego (umowy sprzedaży)1."
25.07 telefon jest w zewnętrznym sewisie
02.08 telefon jest w drodze z serwisu do sklepu
03.08 telefon z powrotem jest w drodze ze sklepu do serwisu ponieważ: "telefon nie działa prawidłowo, a serwis nie wystawił informacji o nienaprawialności"
Normalnie jak by taki telefon trafił z powrotem do Klienta końcowego, to należałoby zgłosić rękojmię poraz drugi i tym samym od razu sklep musiałby uznać wymianę na nowy lub zwrot kasy. Jak jest w takim przypadku ?
Dodatkowo dalej tak naprawdę nie wiemy jaka jest "decyzja" prócz "próbowania" a jutro mijają 2 ustawowe tygodnie na powiadomienie Klienta o uznaniu lub nie uznaniu roszczeń z rękojmi.
Co z zapisem w usatawie:
> Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego
Jak by niebyło takie przesyłanie między serwisem a sklepem jest niedogodne i wydłuża czas na "nierozsądny"
prawo