@reddml: stabilność podparcia jest bardzo ważna, ale jeśli blokada jest sprawna to gdy auto się obsunie, ramie pozostanie w pozycji, zazwyczaj wbija się wtedy w próg, drzwi czy błotnik i auto zawisa dając dość czasu by ucieczkę
@reddml: popatrz na to ( ͡°͜ʖ͡°) ASO pewnej marki, wchodzę i serce mi stanęło ( ͡°ʖ̯͡°) Bus 3,5 T z towarem na pace o nieustalonej wadze!! Tył podparty na dwóch adapterach podwyższających (dozwolony jeden) a, że jeszcze było mało (ze względu na zbyt duże obciążenie i nieprawidłowe wyważenie poddawało się ramie) dodali KOSTKE BRUKOWĄ!!! Typ szarpał się z
Auto spadło bo jedno z przednich ramion się obróciło, w podnośnikach hydraulicznych tego typu stosowana jest blokada na wieloklinie, jeśli podnosnik jest prawidłowo użytkowany i serwisowany to szansa na taki wypadek jest praktyczne zerowa. Problem w tym ze większość mechaników uważa te blokadę za "kolejny głupi wymysł inżynierków" Notorycznie spotykam się z demontażem tych blokad przez użytkowników, blokowaniem w pozycji otwarta itp bo oni nie maja czasu zjechać podnośnikiem do pozycji minimalnej,
@konto_darmowe: Widzę, że masz wiedzę na temat, więc zapytam. Jak byłem kiedyś u znajomego mechanika to zauważyłem, że za każdym razem, gdy podnosi mój samochód na takim podnośniku to jedzie z autem do góry, a po osiągnięciu zadanej wysokości zjeżdża o parę cm w dół i słychać klekot jakby "wskakiwało" jakieś zabezpieczenie (domyślam się, że przed samoczynnym zjechaniem). Dobrze myślę?
Przy czym to jest nieco inny podnosnik, na którym kołami
@deathcoder: tak, to blokady mechaniczne stosowane w podnośnikach hydraulicznych większości typów, odciążają instalacje hydrauliczna zwiększajac jej żywotność i stanowią zabezpieczenie przed niekontrolowanym opuszczeniem w przypadku awarii układu hydraulicznego Olewanie tej procedury to kolejny "śmiertelny grzech" operatorów dźwigników hydraulicznych
Masz rozsądnego mechanika, dba o swoje bezpieczeństwo, o Twoje auto i swój sprzęt
@budziool Jak dla mnie zdobywcy nagrody Darwin'a. Ciekawe kto zauważył że oni używali zepsutego podnośnika. Samochód był podniesiony z jednej strony dużo bardziej niż z drugiej i nie była to symboliczna różnica wysokości. Ten podnośnik ewidentnie nie nadawał się do użytku.
@Samica_Alfa: To ale występuje w wielu dziedzinach, takich podnośników są tysiące na świecie i podnoszą samochody x razy dziennie. Taki wypadek miał prawo się stać i się stał. Ile to razy na wykopie była komplikacja z wybuchającymi oponami. Tego nie da się uniknąć to się działo i będzie się działo. Jedyne i w miarę proste wyjście to założenie "pistoletu" na oponę i pompowanie przez zawór z bezpiecznej odległości, nie bezpośrednio.
Komentarze (136)
najlepsze
Chcieli podyskutować o pisarzach epoki romantyzmu ( ͡º ͜ʖ͡º)
ASO pewnej marki, wchodzę i serce mi stanęło ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Bus 3,5 T z towarem na pace o nieustalonej wadze!!
Tył podparty na dwóch adapterach podwyższających (dozwolony jeden) a, że jeszcze było mało (ze względu na zbyt duże obciążenie i nieprawidłowe wyważenie poddawało się ramie) dodali KOSTKE BRUKOWĄ!!!
Typ szarpał się z
źródło: comment_qz3rDtcU3bpBFp7rNmT7RcoBU6LjikHD.jpg
PobierzNotorycznie spotykam się z demontażem tych blokad przez użytkowników, blokowaniem w pozycji otwarta itp bo oni nie maja czasu zjechać podnośnikiem do pozycji minimalnej,
źródło: comment_cL5NMGcsZncvj9mUBX1n3jvoXJKrSmVU.jpg
PobierzPrzy czym to jest nieco inny podnosnik, na którym kołami
Olewanie tej procedury to kolejny "śmiertelny grzech" operatorów dźwigników hydraulicznych
Masz rozsądnego mechanika, dba o swoje bezpieczeństwo, o Twoje auto i swój sprzęt
Jak dla mnie zdobywcy nagrody Darwin'a. Ciekawe kto zauważył że oni używali zepsutego podnośnika. Samochód był podniesiony z jednej strony dużo bardziej niż z drugiej i nie była to symboliczna różnica wysokości. Ten podnośnik ewidentnie nie nadawał się do użytku.
źródło: comment_6YTtXmujr5rEzq5M0ikYXIl4VgSFfw8j.jpg
Pobierz