Zjawisko blokowania lewego pasa to akcja kierowców pojazdów ciężarowych pracujących dla spedycji. Z powodu krótkich terminów dojazdu do rampy oraz braku możliwości jazdy po lewym pasie (ciężko się z powrotem wślizgnąć z naczepą, zakazy wyprzedzania na dwupasmówkach), ci kierowcy blokują lewy pas, by jak najszybciej przejechać przez odcinek zwężenia jezdni. Do akcji włączyli się również tirowcy po godzinach w osobówkach oraz użyteczni idioci.
Szeryfowanie to jeden z problemów utrudniających płynny ruch przez zwężenie, kolejne to niedostosowana prędkość, niewłaściwe odstępy, nierównomierne wypełnienie dwóch pasów i wciskanie się wcześniej zamiast dojechać kończącym się pasem do końca. Fajnie pokazuje to poniższa animacja
@PajonkPafnucy: A ja od kierowcy ciężarówki usłyszałem, że to jazda na suwak powoduje powstawanie korków. Mają straszliwy ból dupy, że podczas jazdy na suwak wskakuje nie jedna a czasami kilka osobówek zanim on ruszy. Wciskanie się w kolejkę to cwaniactwo. A jak mówię, że stanie na jednym pasie blokuje skrzyżowania i wydłuża korek to zaczyna się darcie mordy bo się nie znam, nie jeżdżę ciężarówką to nic nie wiem. Mandat musi
cały odcinek A4, który biegnie przez Kraków to nie jest autostrada. Lokalsi urządzają sobie tam objazdy, obwodnicę po której jadą sobie jak w mieście spokojnie 90kmph. Szlag mnie trafia, ale nie ma tego odcinka jak ominąć... na 4 pasach jadą ciule jakby na zakupy do Biedronki się wybrali. 2 zjazdy i nagle blokada na wszystkich pasach się zaczyna, bo wszyscy chcą nagle na prawy skrajny zjechać. Jadąc przez żadne duże miasto tak
@mamspodniewpaski: ale przeciez autostrada dookola Krakowa jest jego czwarta obwodnica ;) jak dla mnie tam powinno byc ograniczenie max. do 100 km/h, ruch bylby plynniejszy, byloby tez mniej stłuczek
Komentarze (77)
najlepsze
Mówiłem, że moich zachowań masz nie komentować". :-)
Zjawisko blokowania lewego pasa to akcja kierowców pojazdów ciężarowych pracujących dla spedycji. Z powodu krótkich terminów dojazdu do rampy oraz braku możliwości jazdy po lewym pasie (ciężko się z powrotem wślizgnąć z naczepą, zakazy wyprzedzania na dwupasmówkach), ci kierowcy blokują lewy pas, by jak najszybciej przejechać przez odcinek zwężenia jezdni. Do akcji włączyli się również tirowcy po godzinach w osobówkach oraz użyteczni idioci.
Może się okazać. Zaliczyłem ich do grupy użytecznych idiotów. Uprzedzając, nawet tych, co rowerem szeryfują.
Manewr zmiany pasa jest dość prostą operacją. Tu chodzi o okoliczności zmiany pasa.
Ciężko, bo np.: osobówka za blisko naczepy podjedzie zostawiając
Fajnie pokazuje to poniższa animacja
Mandat musi