Standardem powinny być teraz czujniki albo jakieś kamerki usuwające martwe punkty w ciężarówkach i to nie tylko w nowo wyprodukowanych ale także w starszych maszynach.
Funkcjonariusze ustalili, że 54-letni mieszkaniec Białegostoku kierujący pojazdem ciężarowym marki DAF z naczepą oczekiwał na zmianę świateł. Po zaświeceniu się koloru zielonego na sygnalizatorze ruszył i parokrotnie uderzył w tył stojącego przed nim pojazdu osobowego marki Honda, którym kierowała 60-letnia mieszkanka Zambrowa. Kierowca wielotonowego pojazdu zepchnął samochód ze skrzyżowania uszkadzając go i odjechał.
Mężczyźnie przedstawiono zarzuty i zatrzymano prawo jazdy. Teraz za swoje postępowanie odpowie przed sądem.
Zawsze przed włączeniem się do ruchu przed stojącego TIRa najpierw staram się złapać z nim kontakt wzrokowy i czekam na potwierdzające kiwnięcie głową. W przeciwnym wypadku odpuszczam.
@Sebaall: generalnie to próbuję sobie uzmysłowić jak musi wyglądać sytuacja, gdy mam 20 cm nad sobą dach o długości około 2 metrów, a kierowca tira siedzi pewnie z półtora metra wyżej ode mnie i ja mam z nim złapać kontakt wzrokowy... Ile przed nim się zatrzymujesz? 10 metrów? No chyba, że masz dach panoramiczny...
Jedziecie po osobówce a skończonego debila w ciężarówce usprawiedliwiacie martwą strefą i innymi absurdalnymi w tym przypadku rzeczami. Ewidentnie zrobił to specjalnie i odjechał z miejsca zdarzenia. Tyle, dziękuję.
@yggdrasill: Wsiądź za kierownicę dużego zobacz że jak ktoś wjeżdża z prawej to kierowca ciężarówki tego nie widzi. Pani nie miała prawa tak wjechać, ciężarówka była cały czas w ruchu, a to osobówka zmieniła pas. Po trzecie kierowca nawet nie poczuł że ją pcha, więc teorie że zrobił to specjalnie, niszcząc też swoje auto jest z tyłka wyssana ...
@Systematiks2011: Siedziałem za kierownicą dużego i nie miałbym problemu z zauważeniem, że popycham przed sobą osobówkę dłuższą od Fiata 126p. Nie miał aż tak dużej martwej strefy z przodu, żeby zmieścić w niej tak duży obiekt. Zwykła zawiść. Zresztą zdaje się, że pan stracił prawko.
Jak to debil pcha sie pod ciężarówke, linia przerywana, pewnie kierunkowskaz był, miejsce miał więc nie ma mowy o wymuszeniu. W jakiej pozycji musi siedzieć kierowca ciężarówki żeby nie widzieć że pcha 5 metrowe auto ? Ja rozumiem że martwa strefa ale nie na taką odległość ..
Ja rozumiem że martwa strefa ale nie na taką odległość ..
@piekuo: dokładnie właśnie na taką odległość. Pooglądaj sobie filmiki na YT gdzie kierowcy pokazują martwą strefę. Mając samochód przyklejony do ciężarówki (a nawet oddalony o 1-2m) jego po prostu nie widać.
@piekuo: kierunkowskaz nie upoważnia do #!$%@? się przed kogoś na drugi pas. Jeśli nie możesz wykonać manewru zmiany pasa bez upewnienia się, że twoja zmiana nie wymusi na innych kierowcach konieczność hamowania, to nie możesz wymuszać pierwszeństwa, tylko poczekać, aż będziesz mógł bezpiecznie wykonać manewr. Nawet jeśli będziesz się musiał zatrzymać na swoim pasie skąd zmieniasz, to musisz wszystkim -w przypadku sytuacji filmu- na lewym pasie ustąpić pierwszeństwa jeśli jest to
Komentarze (151)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
@Ziomsto: Z powodu tego, że ktoś wymusił na nim pierwszeństwo? xD
@piekuo: dokładnie właśnie na taką odległość. Pooglądaj sobie filmiki na YT gdzie kierowcy pokazują martwą strefę. Mając samochód przyklejony do ciężarówki (a nawet oddalony o 1-2m) jego po prostu nie widać.