Silniki Diesla emitują o 50 procent więcej zanieczyszczeń niż pokazują ...
![Silniki Diesla emitują o 50 procent więcej zanieczyszczeń niż pokazują ...](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_8vbGwmcAEufVaxuH7bAUAgmDcMJ8wCPy,w300h194.jpg)
Ostatni raport Międzynarodowej Rady ds. Czystego Transportu (ICCT) wykazał, że silniki zasilane...
![Tromba](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Tromba_ITKOerSAfF,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 152
Ostatni raport Międzynarodowej Rady ds. Czystego Transportu (ICCT) wykazał, że silniki zasilane...
Komentarze (152)
najlepsze
źródło: comment_IC1ykwYsO9Ty5UG9nMa0XNLr5MPCsxUn.jpg
PobierzWcześniej brakowało siły przebicia w mediach. To jest efekt śnieżnej kuli a afera VW dała tej kuli solidnego kopa.
hmm... Zastanawiające jak oni to liczą.
@RudeBoy:
Dane szacunkowe, ale w przypadku NOx to jest dość proste, bo występuje szybka korelacja między stężeniem, a liczbą zgonów.
Po prostu monitorujesz stan powietrza i liczbę pacjentów w szpitalu. NOx zwiększa się powiedzmy o 100%, liczba pacjentów z zaburzeniami krążenia o 40% z czego 5% umiera. I masz swoją szacunkową liczbę zgonów spowodowaną NOx.
W przypadku palenia papierosów też dane na temat szkodliwości są
źródło: comment_59HVqCVnCqS1OasoLgcji2Qt9CYjFNbJ.jpg
Pobierz@Squall27:
Tak, bo wszystkie te procesy są przeprowadzane w odpowiednich miejscach poza miastami.
Diesel truje ci prosto w nos jak idziesz ulicą, a bateria jest utylizowana w centrum utylizacji za pomocą odpowiedniego sprzętu, spaliny z elektrowni też są rozpraszane
Zawsze było wiadomo, że bardziej trują. Spójrz na normy Euro. Natomiast afera VW pokazała, że normy są nie do spełnienia nawet przez nowe auta, gdzie zakładano, że te nowe będą już czystsze.
LPG jest czyste. Tam jest prawie tylko węgiel i wodór. W dodatku wodoru w wiązaniach jest więcej więc paradoksalnie mimo wyższego spalania, emituje taki pojazd jeszcze mniej dwutlenku węgla niż normalnie. Za to więcej wody.
Najpierw się krzyczy "vw oszukiwał przy nowoczesnych dieslach" (bo się w normach euro666 zmieścić nie dało), a potem się podaje dane statystyczne dla całego kraju, gdzie są ujęte efekty działania WSZYSTKICH silników diesla, włącznie z kopcącymi 30-40letnimi konstrukcjami euro0 autobusów miejskich z sosnowca.
@_komentator_: Miałem kiedyś Mercedesa 190 z silnikiem benzynowym 2.0, konstrukcja pewnie jeszcze z lat 70-tych, samochód z 1988. Spełniał normę Euro chyba 4, taka zielona nalepka była na szybie. Kolega miał Audi A4 z 1997 roku z 1.9 TDI, ledwo się zmieścił w Euro 3.
źródło: comment_80ExET36OUgoPpKDUDkp10nfUtD79srt.jpg
Pobierz