Nie jestem znawca tematu, ale faktem jest, ze praktycznie nie widziałem na mieście diesla u którego z rury wydechowej nie wydobywałaby się ciemna chmura. Niby niektórzy twierdzą, że diesel musi kopcić, ale to tylko udowadniałoby jego zacofanie względem benzyny.
I prawidłowo. Diesel nie tylko jest słabszy, bardziej awaryjny i kopci pyłkami to pali praktycznie tyle, co benzyna. BMW 325d pali przy 140km/h jakieś 8l ropy na 100. Lexus IS z 2.0 benzyną w turbo pali tyle samo benzyny. A o ile bardziej bezawaryjny będzie silnik benzynowy wie tylko ten, który jeździł dieslem.
@tenner: Jaki problem wsadzić 4 silniki elektryczne bezpośrednio w koła tylne ciągnika, w miejsce wału trochę baterii, a pod maskę benzyniaka "triturbo V16" z generatorem prądu?
Słaby żart. Volvo praktycznie należy do Chińczyków, o zaprzestaniu w inwestowanie w silniki diesla i wynikające z tego korzyści dla firmy pisze w artykule, wystarczy kliknąć. Tak się składa, że Volvo idzie z duchem czasu i umie przewidzieć jakie będą realia motoryzacyjne za 5-10-15 lat. Bardzo dobre posunięcie z ich strony .
Komentarze (380)
najlepsze
Nagrać ci film i pokazać jak dymię bez katalizatora? :)
Zrównujesz 4,9 do 5,5 sekund. A to duża różnica.
@areczekdareczek: Co wymacie za samochody, że diesle się wam tak psują?
@tenner: Volvo Car Corporation i Volvo Trucks od jakiegoś czasu wspólną mają tylko nazwę.
@Xaveri: żaden, dlatego nie ma takich pojazdów xD
Słaby żart. Volvo praktycznie należy do Chińczyków, o zaprzestaniu w inwestowanie w silniki diesla i wynikające z tego korzyści dla firmy pisze w artykule, wystarczy kliknąć. Tak się składa, że Volvo idzie z duchem czasu i umie przewidzieć jakie będą realia motoryzacyjne za 5-10-15 lat. Bardzo dobre posunięcie z ich strony .